Rarotonga - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu Rarotonga - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

Rarotonga

Door: kupenmoos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

21 December 2014 | Cook Eilanden, Rarotonga

We waren gebleven bij Christchurch. Onze laatste bestemming met de camper op het zuider eiland. We hebben daar (en in de omgeving) nog zoveel mogelijk gezien en gedaan.
Dan is het zover. Na weken genieten van al het moois en de actie die we beleefd hebben in NZ, is het ineens vrijdag 19 december. We gaan onze camper opruimen en inleveren bij het kantoor van Escape. Van vrijdag op zaterdag hebben we een korte nacht in een motel. Onze vlucht van Christchurch naar Auckland vertrok om 05.45 in de ochtend. Vervolgens begon om 09.45 het volgende en tevens laatste avontuur van onze reis. De vlucht naar de Cook eilanden (Rarotonga). Het is een eiland midden in de oceaan en heeft een omtrek van 32km met een doorsnede van 8 km. De vlucht verliep prima en we worden hartelijk met verse bloemen kransen ontvangen. Wat blijkt nu? Van 12 uur voor NL te leven, gaan we nu terug in de tijd en lopen we ineens 11 uur achter op NL. Whoepsie we hebben ons strand hutje vanaf de 20e geboekt... We komen op 19 december vroeg in de middag aan. Klopt! We hebben een hele lange 19 december. Ons hutje is nog niet beschikbaar en we kunnen voor 1 nacht een villa boeken verder op het eiland. De volgende ochtend gaan we vroeg op pad. We huren een scooter waarmee we het eiland gaan verkennen.
We bezoeken de vers markt, halen boodschappen en kijken wat rond. Ook gaan we langs de plaatselijke VVV even informeren wat we hier kunnen doen. Het was een kort bezoek. Het weer zit wederom niet mee, dus het zeevissen voor Joost zit er waarschijnlijk niet in. Even contact gehad met die kerel, maar het weer is slecht en ze gaan waarschijnlijk alle boten terug halen. We wachten af! We hebben nog mooie wandelingen en andere leuke uitjes op het eiland in het vooruitzicht.

We gaan op pad. Hopelijk het volgende verslag dan iets meer belevenissen en avontuur.

Tot snel!

• 21 December 2014 - 08:41

Marijke:

Ik verzeker jullie... Over deze reis hebben jullie het de rest van jullie leven nog!!!!

• 21 December 2014 - 08:50

Helen:

GEWELDIG!!! Heb je dan niet even het gevoel van het padje af te zijn? Maar goed dat de omgeving niet hetzelfde was, anders kreeg 19 december een hele erge Deja vu-gehalte.
    Alvast hele fijne feestdagen en geniet nog van de zomer en van elkaar.

• 21 December 2014 - 10:02

Miekevdboogaard:

wij hopen dat jullie nog lekker gaan genieten.fijn dat wij zoveel van jullie hebben kunnen lezen.een onvergetelijke reis waar jullie als jullie weer thuis ons alles uitgebreid over kunnen vertellen.
    wij kunnen bijna niet wachten. tot snel groetjes xxxx

• 21 December 2014 - 10:16

Peter En Dorethe:

Nou jammer zeg van het weer. Jullie laten je niet kisten, maar met mooi weer kijkt alles net wat anders. We duimen dat jullie de laatste week mooier weer hebben. Veel plezier .gr. Pap en mam

• 21 December 2014 - 11:54

Arnold Van Den Boogaard:

Nou ñu nog even mooi weer bestellen zodat Joost nog een flinke vis aan de haak kan slaan.
    Geniet nog van de laatste dagen en tot ziens.

• 21 December 2014 - 12:28

Antonet Visser:

het is weer een mooi reisverslag joost en moniek en geniet ervan want de laatste week is zo voorbij
    heel groetjes jullie buren.

• 21 December 2014 - 13:06

Til Kenkhuis - Van Den Boogaard:

Hoi SUPERreizigers,

Wat gaaf, wat gaaf !! Al ben ik nooit aan díe kant van de wereld geweest, jullie zorgen ervoor dat ik me kan inleven in wat voor prachtige dingen jullie meemaken.
    Ik sluit me aan bij Marijke's opmerking, want ik heb ook zoiets:
    Over mijn trip naar de U.S.A. in 1998 en over de mensen die ik daar ontmoet heb, praat ik nog regelmatig. Het zijn vrienden voor het leven.
    Zij hebben er bovendien voor gezorgd dat ik ontzettend veel van hun land heb gezien.
    (Eéntje daarvan: Als 50-jarige! heb ik in 1998 een rondrit gemaakt over het wereldberoemde Formule 1 race circuit van INDIANAPOLIS . En heb alle race-auto's in het museum gezien, ook die van de Nederlander ARIE LUIJENDIJK, tweevoudig winnaar!
    Er gaan dan ook nog regelmatig brieven over en weer over de Atlantische Oceaan.

Conclusie: jullie zullen nog héél veel meer jaren NAGENIETEN !!!
    Heel goede reis terug en behouden aankomst!
    Groetjes,
    Til

• 21 December 2014 - 14:13

Elfi:

Hoi,

Geniet van jullie laatste week vol avontuur.
    Fijne kerstdagen alvast, hopelijk met een dikke verse vis ;-)

Gr. Elfi

• 21 December 2014 - 20:55

Koos Van Dongen:

Zo te lezen hebben jullie het nog steeds (ondanks het minder mooie weer) geweldig naar je zin! Het zou wel fijn zijn als Joost 'n flinke vis aan de haak kon slaan!! Geniet nog enkele dagen lekker van jullie vakantie. Groetjes Koos.

• 23 December 2014 - 17:17

Jürgen:

Liebe Moniek, lieber Joost,

danke für Eure spannenden Reiseberichte. Ihr habt es geschafft, zeitlich in die Vergangenheit zu fliegen.
    So habt Ihr den 19. Dezember 2014 fast zweimal durchlebt. Hoffentlich kommen jetzt wieder sonnige
    Tage. Annie und ich wünschen Euch noch superschöne, unvergessliche Abenteuer.
    An Heiligabend denken wir an Euch. Wir wünschen Euch Beiden frohe, auch besinnliche Weihnachten.
    Wir freuen uns darauf, von Euch am Jahresende zu hören, dass Ihr wieder wohlbehalten in den
    Niederlanden gelandet seid. Bis dahin noch viele schöne Momente, die für Euch unvergesslich sein werden. Groetjes uit Grefrath.