Willy Wonka en Sjakie in de chocolade fabriek - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu Willy Wonka en Sjakie in de chocolade fabriek - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

Willy Wonka en Sjakie in de chocolade fabriek

Door: kupenmoos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Voor de fanatieke volgers,hier zijn we weer. We genieten! In Wanaka aangekomen zoeken we een mooi plekje aan Lake Wanaka waar Joost zelf een heerlijke Buffelo beef voor ons klaar maakt. De volgende ochtend om 08.30 halen we 2 fietsen op. We fietsen +- 60 km door een geweldig mooi Wanaka en omgeving. Onderweg zijn we afgestapt bij:
Puzzleworld waar we even hebben rondgekeken in de wereld van optische illusies.
En bij een garage sale (we lijken wel een getrouwd stel)

Via Arrowtown (goudzoekers dorpje) op naar Queenstown! Wat we hier willen is vol geboekt, dus de plannen gooien we om. Dan eerst door naar de Milfordsound. We gaan via Te Anau en overnachten bij Henry Creek op een DOC waar het enorm hard waait. We kiezen er dan ook voor om smorgens te gaan rijden en onderweg bij een mooi uitzicht te ontbijten. Zo gezegd zo gedaan.... De sandflies gooiden roet in ons eten, waardoor er een picknick niet in zat. Sandflies ze zitten werkelijk overal op het zuider eiland. De ellendige beesten zien eruit als fruitvliegjes, ze steken hard en de jeuk is gruwelijk!
Onderweg stoppen we voor een korte wandeling of mooi uitzichtpunt bij:
Lake Mistletoe
Walker creek
Mackey creek
Mirror lake
Knobs flat
Als je dan de tunnel bij Milfordsound door bent is het uitzicht overweldigend. Zeker met de regen die wij hadden. Overal waar je kijkt is er een waterval. Echt zo ontzettend mooi!
Smiddags een mini cruise
geboekt. Bij de cruise hadden we een stop bij een ponton welke tot 10 meter onder zee niveau gaat. Hierdoor konden we verschillende soorten vissen en koraal zien. De combinatie van het zoute zeewater en het zoete(regen)water wat uit de bergen komt zorgt ervoor dat het zoete water op het zoute water drijft. Hierdoor ontstaat er een donkere laag in het water. De vissen en het koraal die normaal op enorme dieptes leven kunnen nu op 5 meter diepte leven. De laag gedraagd zich als een soort zonnebril waardoor het op deze diepte donker lijkt voor de onder water wereld.

Terug in Queenstown voor avontuur. De canyonsling op een hoogte van 109 meter. Je springt van een platvorm (of je laat je eraf gooien) met een vrije val van 60 meter. Je zwiert dan nog 200 meter door het ravijn en dat geeft een kick! Ben je benieuwd, kijk dan alvast op onderstaande link :
Onze (Joost) sprong: onderste boven head first en dubbele salto achterover!

In Duneden gaan we naar de Chocolate factory, super leuk! We werden als een ware sjakie door de chocolade fabriek geleid. Proeven en eten zoveel als je wilt. Als je zonder buikpijn het einde van de fabriek haalt, heb je niet goed genoeg je best gedaan :)

Moeraki, de Moeraki boulders. Grote ronde stenen die uitgesleten zijn door de zee. Een leuk iets, maar we zitten daar in een wild life gebied en willen dan ook meer dan alleen de ronde stenen. Samen op pad, met een kleedje en veel geduld zien we na 2 uur wat we willen zien. Pinguins echt zo enorm gaaf! Op nog geen 2 meter afstand, schiet Joost als een ware van Tellingen prachtige plaatjes. Weer iets nieuws wat we niet eerder hebben mee gemaakt.
Voor $200,- p/p zijn wild life trips te boeken. Hoe vet is het dan om ze zelf te zien op een plek waar niemand komt.

Nog wat (leuke) weetjes:
Joost zijn leeftijd is hier al vaak onderschat. Ook weer toen we bij de supermarkt o.a. bier gingen halen. Joost moest zich legitimeren ondanks dat hij 31 is. Het vrouwtje vergeet Joost niet snel meer. Ze kreeg de wind van voren!

Nu in Queenstown terug voor Moniek haar eerste internationale hardloop wedstrijd.
In het volgende verslag kun je lezen of ik ben gefinished.

Wij al 4335 km in ons campertje gereden hebben.

• 12 December 2014 - 11:46

Joost & Moniek Kuppen:

Morgen volgen de foto's. Ik kan ze nu niet meer versturen.

Gr kupenmoos

• 12 December 2014 - 12:08

Miekevdboogaard:

hoi Joost en Moniek wat een mooi verslag.
    wij genieten met jullie mee.
    en wat een avonturen maken jullie mee. geniet er nog van .
    paps en mams

• 12 December 2014 - 14:43

Maartje:

Ha wereldreizigers,

Klinkt weer goed allemaal! Luuk wil ook iedere keer de verhalen horen die jullie schrijven, maar was deze keer wel erg enthousiast....hij wil ook naar de chocoladefabriek! En reken maar dat hij met buikpijn die fabriek verlaat haha!
    Geniet er nog maar even van!
    Xx

• 12 December 2014 - 14:56

Corry:

Wauwww he die canyonsling echt skon wat maken jullie allemaal mee daar geweldig hoor.
    Enjoy maar dat doen jullie wel.
    Groetjes Tiny en Corry

• 12 December 2014 - 17:43

Peter En Dorethe:

Hallo reizigers,
    Wat een prachtige verhalen allemaal. En wat beleven jullie veel. En Joost....niet boos doen tegen een winkelmeisje. Compliment man, das toch geweldig.
    Moniek veel succes met je loop morgen, en zet hem op. Je kunt het, is al vaker bewezen.
    Veel reisplezier, en we wachten op verdere verslagen.XX.
    Ps. Het regent hier al de HELE dag, en niet te weinig.

• 12 December 2014 - 20:41

Marijke:

Wow! Zo gaaf! En eerlijk is eerlijk... Ik denk dat ik een heel klein beetje best wel heul weeïg graag morgen ook in Queenstown aan de start van een hardloopwedstrijd zou willen staan! Succes met hè internationale hardloopcarrière, supervet!

• 12 December 2014 - 23:20

Peter En Mieke:

Ik heb het filmpje gekeken, echt dat jij dit durft Moniek ik zou het voor geen goud doen. Maar het ziet er prachtig uit en volgens mij genieten jullie volop. Ik mis nu wel de foto's:)

• 16 December 2014 - 21:57

Pim:

Haha, Ik zie hem al los gaan op die cassiere!