oppdal - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu oppdal - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

oppdal

Door: kup en moos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

15 Juli 2010 | Noorwegen, Oppdal

hallo allemaal,

over het weer zullen we niet meer klagen want zo te lezen is het in nederland erger, en dan daarbij wij hebben vakantie :-)

vanuit Nordsetter naar Oppdal over de E6.
onderweg zijn we gestopt bij een hutje, hier hebben we ons 1e levende rendier gezien tijdens onze reis in noorwegen! ook hier een echte noorse WARME en hippe wollen muts gekocht (hier ga op reis nog veel plezier van hebben)jemig het is behoorlijk koud de verwachting 10 a 12 grade voor morgen!maar ik heb het nog al snel koud!?!?

gisteren trouwens een mooie en zelfs zonnige middag gehad.
we waren wezen vissen op een klein bergmeertje.
joost had vrij snel zijn eerste forel op de kant, vervolgens gefileerd door peter en gebakken op ons zelf gemaakt kamp vuurtje.
geen mens in de verre verte te bekennen!dorethe en ik hadden het hout gesprokkeld jemig we waren erg blij met onze aanwinst droge houtjes, dat was sjouwen!

maar goed uiteindelijk vandaag de weg vervolgd over de E6, een prachtige route met mooie uitkijk punten en sneeuw toppen op de bergen, watervallen en rendiermos landschappen! in ons boekje met uitleg over noorwegen en de routes stond als hoogte punt magalaupet, een stop waard dus wij eruit!
een smal paadje gevolgd en uiteindelijk kwamen we bij de rivier terecht waar het water met een enorme kracht door een smalle kloof geperst wordt!!!

voor de liefhebber de kloof is van augengneisses (dit is een typische oeroude noors gesteente)
zo leren we nog eens iets....

ons uitzicht vanuit het hutje is prachtig met ski liften en besneeuwde bergtoppen.

voor nu even genoeg en alvast wel een voor proefje van onze activiteiten de komende dagen, waarna er dan wel weer een klein verslagje komen gaat!

morgen:gaan we op eigen houttje een pittige wandeling maken op AMOTAN een plaats waar rivieren samen komen en zich als watervallen uiten.veel hangbruggetjes en steile stukken dus we gaan er tegen aan.

zaterdag: een 6 uur durende muskusossen safari.
deze safari vind plaats in het dovrefjell natinoalpark.

voor ons beloofd het een hoop goeds dus jullie lezen onze belevenissen over een paar dagen weer.

wist je dat:
*een biertje in de winkel duur is, je twee flesjes kunt kopen tegen een hele krat in nederland.
*wij getankt hebben onze pas niet werkte en vervolgens niet konden betalen.
*alles hier duur is en wij dus erg genieten van een zak lays die omgerekend ruim 5 euro kost.
*wij al noorse woordjes kennen.
*wij 2 noorse illegale vissers de stuipen op het lijf gejaagd hebben.
alle verhalen na de vakantie live verteld worden voor degene die dat willen.

Groetjes Joost en Moniek

• 15 Juli 2010 - 22:07

Sebastian:

Hejj hallo!

Is het vis vang, kill, fileer en bak-plan toch maar weer mooi geslaagd =)

De bomen rond het crossbaantje op het Melkpad liggen trouwens voor een groot deel plat haha. Lekker weertje hier dus, maar wel hot hot hot!

Veel plezier nog!

• 16 Juli 2010 - 09:14

Silvia:

Jaaaaaa, willen het graag een keer live horen!!

Geniet lekker, en.....voorzichtig tijdens het wandelen!

• 16 Juli 2010 - 14:09

Gerda Versteeg:

geniet van al dat moois.
    ja dan maar niet te veel biertjes.
    groetjes hennie gerda

• 16 Juli 2010 - 21:14

Linda En Arno:

hey kup en moos!

leuk jullie verhalen weer te lezen!wat zullen jullie het geweldig vinden daar!! hier heeft het even wat gestormd maar het is wel erg lekker warm weer:)veel succes met de wandeling en het belangrijkste heel veel plezier en geniet ervan!!!

• 17 Juli 2010 - 07:46

De Dungentjes:

super die verslagen die we van jullie lezen!Kunnen we niet aansluiten bij de reis? Wessel wil ook wel een keer daar mee gaan vissen zegt ie. In iedergeval heb het nog leuk daar. gr de dungentjes

• 17 Juli 2010 - 10:00

Hannie En Jan:

Jullie maken het wel, pas goed op met die steile beklimmingen.
    Veel plezier.

gr. Hannie en Jan