in een file van koeien. - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu in een file van koeien. - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

in een file van koeien.

Door: kup en moos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

22 Juli 2010 | Noorwegen, Hemsedal

Hoi,

Hier weer een berichtje vanuit Noorwegen.
De afgelopen dagen waren we in Voss, de rit hier naar toe was behoorlijk lang maar ook weer fantastisch mooi.
We zijn nu via het Jotunheimen nationaal park richting het westen gereden. Hier heb je een heel mooi landschap, en meer kans op rendieren. Jawel, onderweg kwamen we een hele kudde (ongeveer 200 rendieren) aan de linkse kant van de weg tegen (dus een mooie foto stop!)
Ook hebben we deze rit in de file gestaan. File zul je denken?
Ja, een file van maar 10 auto’s en een 20-tal koeien die de weg blokkeerden.
Toch best lastig want die beesten gaan echt niet aan de kant voor een paar auto’s.

Aangekomen in Voss. Een super mooi hutje en het uitzicht is heel goed. We zitten deze keer heel hoog in de bergen. Het lijkt wel of we steeds een geweldiger uitzicht krijgen. Het weer is alleen echt heel erg.We hebben nu al 2 dagen echt constant regen.
Gisteren zijn we naar het VVV geweest om te informeren om een gletsjer te gaan beklimmen, maar dit is ons vanuit Voss een beetje afgeraden door het weer omdat we dan echt niets zullen zien en de tocht niet echt prettig zal zijn, jammer maar we hebben nog een kans om dit te gaan doen vanuit Hemsedal.
Omdat het weer zo slecht is, hadden we gisteren een auto tochtje naar de stad Bergen gepland. In de hoop dat het weer daar beter zou zijn, maar helaas veel regen en kou. Eenmaal daar aangekomen zijn we ergens een broodje gaan eten en gaan shoppen.
Altijd leuk want het land is best prijzig maar kleding is heel goedkoop. Staan we aan een kassa vraagt die knul waar we vandaan komen.
Wij verteld dat we Nederlanders zijn, zegt hij dan kan ik je een bon geven. Als je via de grens van Noorwegen naar zweden gaat kun je die bon bij de douane inleveren en zo kun je nog eens extra 12,5% van je aankoopbedrag terug krijgen.
Terug naar Voss en nu kiezen we voor de Hardanger Fjorden route.
Deze route is echt zo mooi, Moniek het chauffeurtje van deze dag is aan het rijden langs de fjorden, zeer mooie bochten en vooral veel tunnels….
Ik had hoge nood dus hup van de weg, uit de auto en langs de weg mijn broek op de enkels (wat een opluchting!) maar wat bleek mijn portemonnee / rijbewijs mapje incl. pasjes en geld zat in mijn kontzak en door het snelle stopje is hij uit mijn kont zak gevallen.
De volgende stop (40 km verder) merkte ik dus dat ie weg was en wij de weg terug naar de plas stop waar die dus uit mijn broek moest zijn gevallen, en jawel gevonden!
Lucky basterds dat we zijn.
Dat mij dit overkomt, altijd alles precies en te netjes op het zelfde plekje haha ;-)
Verder was de route geweldig met fjorden en watervallen.

Vandaag aangekomen in Hemsedal.
meteen naar het vvv kantoortje ivm de weersvoospellingen nu motregen en 10 grade. Maar joost en ik gaan zondag toch een gletsjer beklimmen, weliswaar een andere maar het is mogelijk.
wij gaan dan met de auto naar geilo en dan pakken we daar de trein naar de gletsjers.
een verhaaltje over dit avontuur volgt.
ook willen we misschien nog langs de naerofjorden,flam en borgund maar wat en hoe hangt echt wel een beetje van het weer af ;-) voor nu is het dit even en jullie lezen snel weer meer!

groetjes

• 22 Juli 2010 - 16:42

Pim:

Hallo Joost en Moniek,

Leuke verslagen en veel plezier nog! tot volgende week!

Gr Hug

• 22 Juli 2010 - 17:16

Hannie En Jan:

Jammer van het weer maar ik weet zeker dat jullie toch een mooie reis hebben. Nog veel plezier
    Hannie / Jan

• 22 Juli 2010 - 18:19

Mia En Frans:

het weer dat zit even niet mee.Maar al de mooie natuur maakt veel goed hooen wij .Pas goed op je kontzakje!!!mia /frans

• 22 Juli 2010 - 18:21

Fam.gasj:

heeey avonturiers!schijt je rijk gaat voor jou niet op joost!waar wat een geluk,dat niemand hetzelfde natuurtoiletje gebruikt heeft!nog un skonne tijd daar!wij gaan ook op reis!liefs van ons 4tjsxxxxxxx

• 22 Juli 2010 - 18:57

De Dungentjes:

ja moniek dat zou mijn ook kunnen overkomen, maar gelukkig weer terug de portemonnee!!geniet er nog van maar wel uitkijken de zondag! gr wendy

• 22 Juli 2010 - 20:36

Linda En Arno:

hey volk!

zo te lezen vermaken jullie je prima!! dat weer valt wat tegen maar jullie maken weer van alles mee zoals gewoonlijk;)stoer dat jij daar rijd moniek! bedankt nog voor de kaart en het smsje!! wat ben je toch lief dat je daar aandenkt!

tot de volgende verhaal!
    veel plezier en geniet er van!

• 23 Juli 2010 - 17:13

John.verstraten:

Wat hebben jullie geluk zeg. Wij hebben er bijna geen gezien en jullie gelijk 200 stuks. Waarom hadden we ze niet even vijfty vijfty verdeeld. Hadden wij ook een mooie foto gehad. Nu hebben we alleen wat eenlinge.
    Toch nog veel goed weer gewenst en veel plezier.

John en riet, jullie voorproevers in Noorwegen

• 23 Juli 2010 - 19:40

De Buurtjes:

o jullie hebben slecht weer en wij zijn blij dat de hitte hier weg is.en tot dinsdag en nog veel plezier groetjes van de melkpad.

• 24 Juli 2010 - 07:33

Nol:

Waar heb ik dat meer gehoord,portemonee of iets anders verloren? zit dat soms in de familie? Verder als kleinkind van een opa die vroeger boer was, moet het toch een koud kunstje zijn om een paar koeien aan de kant te werken!!!!!En regen,maakt voor een paar echte hollanders niks uit.Ofschoon in holland is er nog steeds heel weinig gevallen.
    Nu nog voorzichtig op de gletsjers en geniet er van.Vgr Annie en Nol.

• 24 Juli 2010 - 08:19

Nana:

Ohhh, wat jaloersmakend, alles wat jullie zien/ruiken/meemaken :D
    Snelll live babbelen jongedame!
    Geniet en doe zo'n rendiertje de groetjes van me, x!

• 26 Juli 2010 - 13:49

Elly En Paul:

Hoi vakantiegangers,
    Een geweldige vakantie hebben jullie daar zeg.Zelfs je eigen eten vangen kunnen jullie.Moniek ik ben blij dat je toch geen gids wordt daar,zie je liever op het postkantoor.Nog veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes Elly en Paul

• 26 Juli 2010 - 20:20

Mariette:

Net terug van vakantie (zonder internet) kan ik nu eindelijk jullie belevenissen volgen. Wat zou Henk genoten hebben van jullie verhalen... En wat mezelf betreft, Moniek: Nadat jij bij mij was geweest en we samen veel over Noorwegen hebben gepraat voelde ik dat een reis naar Noorwegen voor mij alleen er nu aan zit te komen. Komende zomer waarschijnlijk. Geniet van de laatste dagen en de terugreis, natuurlijk