bewolkt en regenachtig - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu bewolkt en regenachtig - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

bewolkt en regenachtig

Door: kup en moos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

14 Juli 2010 | Noorwegen, Oslo

hallo allemaal,

hier even een heel kort berichtje om te laten weten dat we inmiddels al een paar dagen in noorwegen zijn.
het weer is niet al te best!
regen bewolkt en erg mistig, gisteren hebben we nog wel een uur of 5 kunnen wandelen, je ziet hier in de verre verte niets of niemand alleen kuddes schapen en koeien.
joost heeft een verdwaald vast zittend schaapje gered die niet meer los kon.
verder een mooie overtocht gehad van kiel naar goteborg met de finale van ons oranje aan boord (groot scherm)helaas mocht het niet zo zijn dat nederland kampioen werd....
morgen gaan we alweer noordelijker en vertrekken we van nordsetter naar oppdal, via de noordkaaproute daar staat ons weer veel moois te wachten en hopelijk echt beter weer want dit is echt zo jammer!!
vanuit oppdal hopelijk meer nieuws!

groetjes van ons

• 14 Juli 2010 - 09:47

Sebastian:

Hej stelletje Vikingen :)

Jammer dat het weer zo matig is, hoop echt dat het een beetje mooier wordt! En succes met het bij elkaar vangen van jullie Noorse vispannetje :P

Grs Sebastian!

• 14 Juli 2010 - 11:08

Hannie En Jan:

Wij zullen duimen voor mooi weer zodat jullie kunnen genieten van dat mooie land.
    Veel plezier.

Groetjes, Hannie / Jan

• 14 Juli 2010 - 13:27

Silvia:

ondanks het weer klinkt het goed!! 5 uur wandelen is toch heel wat!

Gr Silvia en dus ook , zometeen, uit een bewolkt en regenachtig Nederland....als we de voorspellingen moeten geloven ....het klinkt onheilspellend.

• 14 Juli 2010 - 14:05

Corry:

goh das ook balen en hier is het nog steeds hot hot hopelijk komt het goeie weer ook die kant op geniet ervan en we wachten op nieuw bericht.
    groetjes corry
    p.s heb wat gratis broccoli planten gezet voor bij jullie terugkomst zeg maar tegen mijn zussie

• 14 Juli 2010 - 14:48

De Dungentjes:

komt hopelijk goed het weer, in ieder geval nog een fijne vakantie!

wendy harold wessel en maud

• 14 Juli 2010 - 17:08

Erica:

Hoi Moniek & Joost,

Heb even voor jullie gekeken naar het weer in Oppdal. Morgen wordt er nog regen aangegeven. Maar vrijdag een wolk met een zonnetje. En ook minder kans op neerslag ook voor de dagen erna.
    Een beetje goed zicht is toch ook wel nodig om van de natuur te genieten.
    Hier hebben we ook een flinke bui achter de rug.
    Op richting de noordkaap.

Gr Erica

• 14 Juli 2010 - 19:16

Patrick & Judith:

Hoi vakantiegangers.

Leuk van jullie te horen.
    Nog een hele goede voortzetting van jullie reis.
    We wachten weer op een volgend reisverslag(je)

Groeten Papa mama Patrick en judith

• 14 Juli 2010 - 21:16

Rien - Stieni...:

Hoi vakantiegangers jammer dat het weer niet meewerkt.. maar je weet wel na regen komt.... hopelijk voor jullie de zon
    Hier is het wel (te)warm
    en regent het ook af en toe met onweer en storm
    Maar we hopen voor jullie
    wat beter weer en nog een prettige vakantie

Groetje,s Rien.

• 15 Juli 2010 - 07:07

Maartje, Bart & Luuk:

Ha vakantiegangers!

Niet getreurd om het weer want veel slechter als het hier gisteravond was, kan het niet zijn! Het heeft hier enorm gestormd. Het is een grote chaos op het melkpad en in het dorp. Alle dikke bomen op het crossveldje zijn afgeknakt, overal dakpannen de lucht in, een bende dus! Ben bij jullie thuis wezen kijken. Bij Moniek en Joost was het zwembadzeil vertrokken, deze is weer terug gevonden en weer over het bad gelegd, maar er zit wel veel troep in het zwembad nu. Verder waren de plantenbakken en vogelhuisjes omgewaaid. Flip heeft het tot nu toe goed doorstaan. Bij papa en mama was de vijver aan het overstromen, dus de vissen konden zo de tuin inzwemmen. Gelukkig was dat nog niet gebeurd. Vijver weer een gedeelte leeggeschept en nu is het weer ok!

het duurde alles bij elkaar maar een half uur de storm maar goed, dit was dus het resultaat! De brandweer heeft het heeeeel erg druk gehad de avond/dag erna!

Nu schijnt het zonnetje weer!
    Volgende week moeten we met Luuk naar de KNO arts en dan horen we wanneer de buisjes geplaatst worden. Hopelijk snel, want hij is d'r goed ziek van. En dat nog wel nu hij bijna jarig is, balen!!

In ieder geval van ons heel veel plezier nog, geniet ervan en tot over twee weekjes!

Liefs,
    Bart, Maartje en Luuk

• 15 Juli 2010 - 14:54

De Knollekes....:

heeey daar,skon om jullie avontuur mee te mogen beleven!geniet ze van al het moois daar!groetjes aan onze dorus,peet,moos,en natuurlijke onze held de reddende schaapsherder!(iets voor in de kerststal?)liefs uit boekelxxxxxxxxxx

• 16 Juli 2010 - 10:27

Nol:

nou goeie reis en beter weer.
    Geniet er van, maar dat is voor jullie geen probleem. Fijne vakantie en tot ziens.
    Annie en nol.