de reis is begonnen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu de reis is begonnen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

de reis is begonnen

Door: moniek & joost

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

19 Juli 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

hallo allemaal,

hier van uit siem reap ons eerste bericht!
spannende laatste dagen voor vertrek,
eerst werd moniek 2 dagen voor vertrek positief getest op Q koorts (gelukkig mochten we wel gaan, met de vele pillen op zak & een goede reis voorbereiding mocht ik ziek worden.... gaan we naar dusseldorf helaas auto pech, maar toch op tijd voor het inchechen!

de vlucht verliep buiten gewoon, super zelfs! na een tussen landing op dubai vlogen we met een airbus a330 naar bangkok, deze vlucht met een 2 verdieping hoge vliegtuig was nog beter hihihi en we sliepen al voor we in de lucht in waren naar bangkok!

in bangkok stond een dame klaar om ons transfer te regelen naar het eertse en eenigste hotel wat we vooraf geboekt hebben...

prachtig hotel, even douchen en er op uit (alleen even naar de avond markt geweest)toen op de kamer plannen gemaakt voor de verdere reis!
we hoorde in het vliegtuig van mensen dat we beter door konden vliegen naar cambodja, maar die plannen hebben we links laten liggen want wij kiezen de avontuurlijke route.....

helemaal super...vanmorgen om 07.00 gingen we ontbeiten hierna de backpack op, en naar the norther bus terminal een trip met plaatstelijke bevolking geboekt naar de grens waar we zelf over moesten met de paspoort formaliteiten GEWELDIG...alles ging goed, af en toe moet je met handen en voeten werken maar dat maakt het mooi!om 14.30 waren we echt in cambodja en hier vanuit een bus rit naar siem reap en vanaf siem reap gingen we met de tuk tuk naar ons eerste slaap verblijf (van back packers) die we onder weg tegen kwamen hoorde we baca villa als aanrader, dus wij er op af....mega mooi dit word gerund door een nederlander, geen luxe maar wel schoon!
morgen gaan we naar de tempels van angkor what...dag 1 staat gepland met de tuk tuk (een deal met een prive chauffeur gemaakt)en dag 2 gaan we de korte route 17 km fietsend afleggen.

net zijn we wezen eten HOT SPICY!! en ik heb er geen andere woorden voor! en ben dus maar met joost aan zijn maaltijd begonnen, morgen toch echt op zoek naar zoete saus?!

voor we het vergeten op de vlucht naar dubai, zijn we oom en tante geworden van: luuk

maartje en bart gefeliciteerd, jammer dat luuk op zich liet wachten maar de eertse foto's via mail zijn geweldig!

family: dont worry, alles gaat goed, met de pillen die ik nu moet slikken, kan ik nu toch korte mouwen, want het is bewolkt maar wel 34 grade,na het innemen moet ik wel even 2 uurtjes rustig aan doen want dan ben ik niet helemaal lekker maar daarna gaat het weer op en top dus houden we nog 22 uur over voor avontuur woehoeiiiii we zijn op reis!!

oja we willen misschien woensdag met een heli over angkor what en de mekong gaan vliegen!ah ik kan nog wel uren typen maar dat doe ik niet want we gaan zo weer verder...

liefs van kupenmoos

• 19 Juli 2009 - 15:32

Nana:

Moosje!
    Wat fijn, wat fijn!
    Het reizen gaat van een leien dakje, je lijkt wel een prof!
    Geniet van Ankor & van het heerlijke eten (beetje minder spicy, en smikkelen maar...!)
    GENIET GENIET! Ik van jullie verhalen...
    Liefs!

• 19 Juli 2009 - 15:53

Linda En Arno:

heerlijk om die verhalen te lezen!! fijn dat het zo goed bevalt!! spannend allemaal joh! wel een beetje chillen ook he!!
    gefeliciteerd met jullie neefje luuk! leuk nieuws! tot de volgende verhaal!!moet ik een zoete saus opsturen?;) haha...hopelijk ga je die nog vinden daar! succes!:P

dikke kus arno en linda

• 19 Juli 2009 - 16:00

Silvia:

Ha wereldreizigers,

goed om iets van jullie te horen! Geloof wel dat je Moniek moet heten om zoiets , vooraf aan de vakantie, weer mee te maken....haha.Je snapt 'm wel he? Ben er zelf ook nog niet!!
    Maar....ik lees wel dat jullie het al goed maken...komt helemaal goed!
    ga lekker genieten en....gefeliciteerd oom en tante!!

Silvia

• 19 Juli 2009 - 16:41

Ant Corry:

hey moniek en joost
    allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe neef luuk.en moniek gelukkig dat het gaat tjonge wat een pechvogel bende gij maar ge laat oe eigen nie klein krijgen leuk om dit allemaal te lezen veel fun en tot mails.
    doeiiiiiiiiiiiii corry en tiny

• 19 Juli 2009 - 16:44

Marlou:

heey super leuk. blij dat na al die pech het toch leuk is. geniet er maar extra. en we wachten op het volgende verhaal
    xx

• 19 Juli 2009 - 18:16

Ingrid:

moniek en Joost.

Super om jullie reisverslag te lezen. Balen van je q-koorts.
    Maar we wachte in spanning op jullie verdere verhalen.

Groetjes uit schijndel
    ing ruud rowin en jens

• 19 Juli 2009 - 18:49

Frans Van Breugel:

hallo moniek en joost.
    fijne vac en geniet ervan elke dag.Bedankt voor het verslag we blijven jullie volgen.
    Groeten uit veghel

• 19 Juli 2009 - 20:39

M&M:

Ha Moniek en Joost
    Leuk dat jullie het zo fijn hebben geniet er van.en gefeliciteerd dat je weer oom en tante bent geworden
    liefs M&M

• 19 Juli 2009 - 22:20

Annie:

Hey tante Moniek en oom Joost,

Proficiat!! Het klinkt allemaal precies zoals ik het van jullie verwacht had, goed voorbereid/geregeld en nu volop aan het genieten
    Nog enkele dagen werken en dan kom ik ook die kant op, dus tot over enkele dagen in Kampot!
    Groetjes, (tante) Annie

• 20 Juli 2009 - 07:26

Peter & Dorethé:

Mooie verhalen ga zo door, wij gaan zometeen onze reis beginnen helemaal naar Wintere 46 km verderop hopenlijk gaat dit goed met huurcar en vog vele drempels te nemen.

• 20 Juli 2009 - 08:41

Rich, Es En Sterre:

hai hai

wat leuk om jullie verslag te lezen. Echte wereldreizigers zeg!!!!
    Knap dat jullie dat zo ongeregeld doen. Niet voor ons weg gelegd. hihihihihi
    Wij wensen jullie nog een te gekke reis.
    maar dat zal wel goed komen.

liefs richard, esther en sterre

• 20 Juli 2009 - 10:00

Dory:

Hoi Moniek en Joost,

Fijn dat de reis goed verlopen is (op de autopech na dan)en dat jullie zo genieten.
    Van Harte met jullie nieuwe neefje Luuk.
    Ik volg jullie op de voet en kijk uit naar jullie volgende verhaal.
    Veel reisplezier!!!

Groetjes Dory.

• 20 Juli 2009 - 10:56

Anja:

Fijn dat jullie zo genieten. gefeliciteerd met de nieuwe wereldburger. Geweldig leuke naam gekozen. Ha, ha. Heel veel plezier.
    groetjes!

gr jos antonet
    esther en laura

• 20 Juli 2009 - 16:31

Hannie En Jan:

Let goed op je ziektebeeld dan weten wij zeker dat jullie en geweldige vakantie zult hebben.
    groetjes, Hannie en Jan

• 20 Juli 2009 - 18:35

Erica:

Hoi Hoi,

Het zou bij jou toch eens een keer gelijk allemaal goed gaan....
    Maar goed jullie zijn er en de eerste leuke dingen alweer gedaan.
    Leuk om ook allerlei mensen tegen te komen en daar weer tips van te krijgen.
    Leuk voor ons ook om te lezen.
    Groetjes en tot de volgende keer

• 20 Juli 2009 - 19:26

Rob En Anke:

Hey Tante Moos en Ome Joost,

gefeliciteerd met jullie neefje Luuk!
    Ik hoorde van tante ? (moeder van Perry) dat jullie al pech hadden onderweg, het zal bij jullie ook in 1x keer goed gaan!! Hahaha
    Fijn dat jullie het al zo naar jullie zin hebben, heel veel plezier en tot het volgende reisverhaal..
    Super om te lezen.

Kus Rob en Anke