siem reap, angkor wat en ziekenhuis! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu siem reap, angkor wat en ziekenhuis! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

siem reap, angkor wat en ziekenhuis!

Door: moniek & joost

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

21 Juli 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

chum rep sue,

wij hebben het geweldig!
vandaag is het zonnig en erg warm, maar goed ik zal maar bij gisteren beginnen want we hebben weer 2 ontzettende mooie dagen gehad, veel gezien en leuke dingen mee gemaakt....
ik ga niet alles typen eerst even een paar hoogte punten!

*angkor wat = tempel complex ten grote van provincie utrecht! en staat op de lijst van de 7 mooiste wereld wonderen!
mega mooi hier o.a. de tempel gezien waar de film the tomb raider is gefilmd!

lekker overal gegeten bij de plaatselijke bevolking, schik gehad met die mensen hihi hier maak je mooie dingen mee...we hebben dus ook sprinkhaan gegeten en dat is lekker!
tuk tuk pech (midden in de rimboe zonder brandstof komen te staan, maar gelukkig wist onze tuk tuk driver mr TIP een moter rijder te scoren en hun samen op weg naar een verkoop plaats van brandstof.....na een zeer korte tijd op weg verder na de zons ondergang, maar helaas die was al onder!
maar geen probleem, ieder nadeel heeft zijn voordeel dus wij met de tuk tuk richting het dorp waar alleen monniken leven en hier een offering mee gemaakt!uiteindelijk nog even wat foto's gemaakt en komt er overal politie aan (blijkt dat de koning van cambodja komt,naar het dorp waar wij zijn) dat is dan toch weer mooi om dat even mee te pikken!

uiteindelijk na 11 uur onderweg met onze prive chauffeur terug op de kamer.....

vandaag op weg naar tonle sap meer
(een prachtige weg er naar toe)nog geen verharde weg, alleen veel zand en stof happen maar dat maakt het mooi!
hier geen toerist te bekennen, uit eindelijk komen we bij het meer, waar je ook vertrekt met de boot om naar phnom pehn te varen in 6 uur.
omdat het nu moesson is kun je deze maand nog niet met de boot de tocht varen.
alleen de boottocht siem reap- battambang is nu mogenlijk!
wij vertrekken morgen met de bus richting het zuiden phnom pehn.

even tussen door, waarom we nu een internet momentje hebben:de hel barst los het regent its moesson time!!
de reizigers onder ons weten wat dat betekend hihihihi

een paar hoogte punten van vandaag:
*krokidillen kijken
*de floating village fantastisch
*de was (2 kilo) netjes gewassen & gestreken terug voor 1 dollar!

en nu weer even een iets langer stukje over het ziekenhuis....
wij hebben niets!!!wij wilde eigenlijk naar een weeshuis, maar op weg, kwamen we een ziekenhuis tegen en hier kregen we kippenvel van...
een rij buiten met misschien wel 300 kinderen die moeten wachten om geholpen te worden!
wij wilde graag helpen en of kijken, maar dat mocht niet, alleen als we bloed wilde geven!
hup naar binnen kijken of het netjes en schoon is en jawel nog netter dan in nederland!!
helaas kan ik geen bloed geven omdat ik q-koorts getest ben maar joost vulde de papieren in en mocht gaan liggen.joost heeft in het totaal 350 ml bloed gegeven!
dit is echt een hoogte punt van de vakantie tot nu toe!joost was de 1834e vrijwilliger die bloed gaf om de zieke kinderen te kunnen gaan helpen, dat is een goed gevoel...
dit is mooi mensen helpen in het buitenland die het slecht hebben.
hier in cambodja heb je mensen die het redelijk goed hebben, maar die tobbers buiten het ziekenhuis wachtend op hulp brrrrrrr, jonge kinderen die geraakt zijn door berm bommen en of land mijnen met maar 1 of zelfs geen armen of benen.
mensen met hoofd wonden waar de ogen van verdwenen zijn door een bom!
wat zijn wij dan toch gelukkig met alleen maar een q koortsje waar medicatie voor gemaakt is!!!!

joost is nu ook online bezig met trackr, dus voor degen die hier vanaf weten:het begin is online, met foto's!

*joost heeft een echte krokodillen portomonee gekocht, van het buik gedeelte! altijd mooi z'n souveniers!

*vanavond naar de night market, bus ticket regelen voor de tocht van morgen vroeg 07.00 uur!

allemaal bedankt voor de leuke reactie's!
leuk dat jullie ons volgen.
*silvia my amigo, ik bedrijp wat jij bedoelde hihi.
*voor de gene die nu vakantie krijgen ook veel plezier!
*linda van harte gefeliciteerd!!!!
*de eerste woordjes cambodjaans hebben we geleerd.
*van de wilde dieren hebben we:
olifanten, apen, krokodillen, slangen gezien!
*oh en we zijn op de rijst velden geweest waar de locals werken dit is ook echt geweldig maar goed we maken hier alleen maar mooie dingen mee dus jullie lezen vanaf phnom pehn een volgend verslag!

voor de family vrijdag gaan we richting kampot!we hebben ome hans gisteren al gesproken!

goodbye to all friends

• 21 Juli 2009 - 10:28

Nana:

Dame en Heer!
    (god, het lijkt wel of ik niks anders doe dan op jullie site zitten :p)
    Wat maken jullie toch mee...! Niet alleen genieten van het land, maar ook nog wat terug doen, mooi! Ik kijk uit naar de foto's!
    Net nog even ons Ellesje gesmst, die gaat vandaag ook vertrekken, spannend!
    Zit ze lekker in de bus morgen & op naar de gekte in Phnom Pehn!
    Liefsssss van jullie fan!

• 21 Juli 2009 - 10:29

Linda En Arno:

sow...wat een super verhaal weer!! wij zijn echt jaloers! stoer joh dat jullie dat zo allemaal doen!! bedankt voor de felicitatie!! wij pakken er vanavond wel een paar op jullie;)
    van dat ziekenhuis..je zult het idd zo maar met je eigen ogen zien..lijkt me echt erg! gelukkig dat joost heeft kunnen helpen! en moniek we weten allemaal dat jij dat ook graag had willen doen! super van jullie! mensen met een echt hart! toppertjes!
    fijne vakantie verder en tot de volgende verhaal!!

dikke kus arno en linda

• 21 Juli 2009 - 13:19

Grietje:

Hey Moniek en Joost,

Tof man! Echt gaaf om al die verhalen te lezen! Hoop in elk geval dat je niet te veel last zult hebben van de Q-koorts en helemaal kunt genieten van je vakantie! Doe Ome Hans morgen maar de groeten van ons (en de groetjes van iedereen hier)!

Liefs grietje

• 21 Juli 2009 - 15:24

Anke:

Haai Moniek,

Vet cool! Geniet ervan samen daar en voorzichtig zijn op zn tijd he. Wist helemaal niet dat jullie op reis gingen samen. Ik vertrek half september naar California waar ik met Ronald rond ga cruisen. Ook super veel zin in!! Veel plezier nog, je zult je ogen wel uitkijken. Doegg

• 21 Juli 2009 - 15:59

Silvia:

Helemaal leuk om te lezen!! Net alsof ik er zelf een beetje bij ben! Goed bezig daar in Cambodja!!
    Wij mogen nog een paar daagjes werken!
    Tot snel maar weer!

Silvia (en John natuurlijk)

• 21 Juli 2009 - 16:00

Chantal:

hey reizigers

geweldig joh om jullie verhalen te lezen, en foto's te bekijken!
    super veel plz nog
    X chantal

• 21 Juli 2009 - 16:54

Jan Bolwerk:

Ik zie dat jullie het geweldig vinden, hou dat vol zo het lijkt mij fantastisch om mee te maken,

groetjes, Hannie en Jan

• 21 Juli 2009 - 18:52

Corry:

hallo wat zijn jullie goed bezig daar enne joosst kan dalijk dus mooi met mij mee bloed geven hier lijkt het nu ook een bietje moesson buiten ha ha .de groetjes en have fun

• 22 Juli 2009 - 09:11

Nancy :

Hoi Joost en Moniek,
    Jullie maken het allemaal maar mooi mee! Geniet van jullie avonturen dan gaan wij lekker genieten van onze relaxvakantie.
    Groetjes!

• 22 Juli 2009 - 15:07

Sebastian:

heee mense!

Leuke updates weer! Een klapband is trouwens niet echt leuk ofzo, maar de rest wel! Ofja, regen is ook niet zo leuk maar ehh... Ohja, zieke kindertjes zijn ook al niet zo leuk maar ehhmmm... Bloed geven aan zieke kindertjes dan weer wel! : )

Zo haha, maar wel heel tof om jullie reis in beeld en verhaal te kunnen volgen ofcourse!

Grs Seb!

• 22 Juli 2009 - 19:49

Maartje:

Hoi broer en schoonzus!!

Hier even een kersverse mama op het net! Ik heb net jullie verslagen gelezen, wat klinkt dat super allemaal! Ben echt zo benieuwd naar wat jullie nog allemaal gaan doen..! Joost, je bent een held! Ik vind het geweldig dat je bloed hebt gegeven voor de zieke kinderen daar, top!

Hier gaat het allemaal heel rustig aan, er gebeurt veel rondom onze Luuk en het is best wel even wennen allemaal, vooral 's nachts valt het niet mee. Hij doet het goed, maar heeft veel krampjes, dus dat is wel een beetje sneu! Ik hoorde dat jullie al foto's van onze kanjer hadden gezien? Erg jammer, dat hij net te laat op de wereld kwam! Om 22:17 is hij geboren, de bevalling was niet leuk, maar dat hebben jullie ook vast al vernomen.

Tot snel maar weer via de mail en de hartelijke groeten van Bart en mij!

Ps. Flip doet 't ook kei goed!

xxx Bart en Maartje

• 23 Juli 2009 - 13:46

Elles:

Moniek en Joost.
    Oh ik lees jullie verhaal net vanuit ons hotelletje in Bangkok. Het is helemaal top hier. We zijn zo gelukkig! :)

Ik kan ook een heel verhaal typen, maar dat gaat 'm nu niet worden. We gaan zometeen namelijk een leuk barretje opzoeken. Woeehoee!!

Nouuu. jullie heeel veel plezier nog en tot snel he.

Liefs Elles.
    En ook de groetjes van Loes en Stephanie! :)

• 23 Juli 2009 - 19:23

Ine:

Hoi avonturiers.

Geweldig om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Goed dat jullie ook aan de mensen daar denken en proberen te helpen.Veel plezier nog. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

• 24 Juli 2009 - 21:27

Dory:

Hoi reizigers,

Wát een avonturen en dapper om bloed af te staan voor die mensen, je moet het toch maar willen doen, petje af hoor voor jullie allebei!! Geniet ze nog en tot het volgende varhaal.

Groetjes Dory.

• 25 Juli 2009 - 08:24

Kristel:

ahahahaha onze reiskriebels beginnen toe te slaan.
    ben benieuwd naar de verhalen over vietnam.
    groetjes kristel

• 28 Juli 2009 - 14:18

Kitty En Noud:

heey maatjes

zo te lezen hebben jullie het gelukkig naar jullie zin samen echt leuk om te horen maak er nog een mooie vakantie van en we bellen snel weer als we weer thuis zijn gaan we weer wat leuks doen samen

groetjes kitty en noud