geweldige dagen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu geweldige dagen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

geweldige dagen

Door: moniek & joost

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

03 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

xin chao,

waar zullen we beginnen.

Benno houd je brievenbus in de gaten want we zijn in Saigon op het postkantoor geweest. super mooi, hier doen ze alleen niet aan bonuspunten. hopelijk heb je zonder mij toch nog de maandscore kunnen behalen ;-) grapje.....

de vlucht van saigon naar hanoi was goed maar we hebben een paar uur vertraging gehad omdat onze vlucht gecancelled was. tijdens deze lange wacht maar wat caramel snoepjes gekocht en tot onze verbazing kregen we ze niet uit het papier. dus ik (joost) zoals een echte hollander terug met de snoep. The paper won't come of the candy. De verkoper begon te lachen en vertelde me dat het snoeppapier was. hmmmz gedist. eenmaal aangekomen in hanoi stapten we de airportbus in naar de stad.
De chauffeur reed als een bezetene en al gauw kwamen de eerste kotszakjes tevoorschijn, nadat deze door zo'n drie man gevuld waren gooide de bushostes ze gewoon uit het raam vlak voor een inhalende auto, Jummie ;-) niet echt een smakelijke aangelegenheid. Vervolgens naar de stad waar ze ons netjes bij het door ons opgegeven hotel zouden afzetten. niet dus. we werden halverwege uit de bus gezet in de veronderstelling dat we er al waren..... eenmaal uitgestapt bleek dat dus niet zo dus moniek, ik en 2 japanners moesten op eigen houtje weer verder. De straten stonden inmiddels blank van de regen dus wij de ponchoo aan en gaan met die banaan. lopen lopen lopen en toen toch maar een taxi aangehouden. na 5 minuten taxi kwamen we in ons lonely planet hotel aan. dit was dus echt een bagger hotel en veel te duur ook nog, 20 dollar voor een schooierkamer. met de taxi verder naar het volgende hotel: VOL.
Toen te voet verder en 2 straten verder kwamen we bij het splinternieuwe EMERALD hotel uit! meteen raak, het was ook nog promotion vanwege de opening. een supermooie kamer van 45 voor 25 dollar. heerlijke warme douches, free internet, ontbijt inclusief en sattelite tv. het beste hotel van de vakantie! lucky basterd dat we dit weer tegen het lijf lopen. maar goed verder met onze volgende trip:

HALONG BAY MINI CRUISE 2 DAGEN.

S'ochtends werden we om 08.30 opgehaald, 3 uur in de airco bus. na het instappen hoorde ik gelijk een bekende nederlandse stem? En waarempel, ik zit gewoon langs de Paul Rabbering van 3fm radio!!! (ff voor mieke, deze heb je met moniek gezien in het glazen huis) na anderhalf uur een plaspauze gehad om vervolgens door te reizen naar halong bay. onderweg wederom een ziek meisje die haar hele vietnamese hoed had volgekotst. het word bijna een gewoonte. maargoed eenmaal aangekomen in halong bay op de boot gesprongen en kennis gemaakt met de medereizigers. We hebben deze hele trip een beetje met paul en zijn vriendin emmeline opgetrokken. samen hebben we gezwommen, gedoken vanaf de boot, een grot bezocht, wezen kajakken en s'avonds karoake gehad samen met een hele goed DJ :-)

(Owja moniek was tijdens het zwemmen nog gestoken door een enorme kwal van 2 meter maar na een uitstekende limoenbehandeling van 1 van de bootsjongens kon ook moniek weer lekker door)

volgende dag nog een paar spannende potjes WIE BEN IK gespeeld met paul en emmeline en ze daarna gedag gezegd want zij bleven nog een dagje langer in halong bay.
(ps anja en benno bedankt voor dit geweldige spel, al veel plezier mee beleefd)

toen met de boot terug naar de haven gevaren en 3 en een half uur later weer ingestapt in de bus terug naar hanoi.

Bartje kuipers GH3 komen we zeker nog een x spelen bij jullie.

groetjes en tot het volgende bericht.

• 03 Augustus 2009 - 13:25

Bart, Maartje, Luuk:

Hey vakantiegangers!

Dat klinkt allemaal weer erg leuk! We hebben smakelijk gelachen om het snoepjesverhaal (die verkoper heeft in elk geval weer een leuk verhaal voor thuis onder het avondeten hihi). Hier gaat alles goed, Luuk doet het prima en is erg benieuwd naar zijn nieuwe oom en tante! Hij drinkt als een tierelier en groeit dus ook erg goed!

Moniek, namens Bart ff...Ajax gewonnen, Feyenoord gewonnen en Willem 2 staat bovenaan!

Geniet nog van alle mooie dingen en tot over een paar weekjes!

Dikke knuffel van Bart, Maartje en Luuk (en ook van Flip, die vraagt zich wel af waar jullie nou gebleven zijn!)

• 03 Augustus 2009 - 13:57

Benno:

Nou Moniek, met die bonuspunten zit het wel goed, nog nooit zoveel punten verdiend als de laatste 2 weken.
    Groeten voor Joost en alle collega's op de postkantoren.
    En over 2 weken mag je zelf weer bonuspunten verdienen.

Doeiiii

• 03 Augustus 2009 - 15:45

Jo En Anja:

Ja ja, je hbet nu eindelijk het mooiste postkantoor ter wereld gezien, gaaf hé.
    Geniet er nog maar van........Toedeledokie groetjes ut Skéndel

• 03 Augustus 2009 - 17:56

Stefan En Miranda :

wat leuk zoon verhalen
    echt leven,s genieters
    groetjes en nog een goede reis verder wij zullen lekker werken .
    uit het vere schijndel

• 04 Augustus 2009 - 00:43

Kristel:

hallo Dat klinkt weer super.
    Wij gaan vandaag naar mai chau. En woensdag naar halong bay. Het weer is nog steeds droog haha. Misschien zien we elkaar terug in hanoi. Veel plezier nog

groetjes

• 04 Augustus 2009 - 15:03

Nana:

Ohhhhjaaaa, zitten jullie gewoon BN-ers te spotten?!
    Op naar de BA-ers (Bekende Amerikanen dus...) Doe Brad Pitt maar, die vind ik wel aardig...:p
    Wat leuk jullie verhalen, Halong Bay al gezien, dan kan het niet lang meer duren voordat jullie in Ninh Bin, Hue, of Danang zijn... Ennuh vergeet Hoi An niettttt!
    Kussen, nog lekker genieten, PAS over twee weken werken!
    Liefsss

• 04 Augustus 2009 - 19:53

Frans En Mia:

Hallo Moniek en Joost
    hartstikke bedankt voor de kaart.Mooi om te lezen al die reis verslagen.Dus daar hadden ze snoepjes die je met papier en al op kon eten.Nog een fine vac en geniet ervan

• 05 Augustus 2009 - 16:58

Harrie En Helga:

Jonge jonge jullie hebben ook altijd geluk,wie komt er nu zo'n bekende dj tegen,wij niet.
    Geniet nog van jullie vakantie en wij lezen de verslagen wel weer.
    Groetjes

• 06 Augustus 2009 - 06:27

Linda En Arno:

haaaiii kup en moos!

wat weer leuk om van jullie te lezen!!
    was het snoepje toch nog lekker hihi...
    nou ik ga men laatste dag nog ekkes werken en dan en ik ook een hele week vrij haha..
    geniet er van!!!

groetjes arno en linda

• 06 Augustus 2009 - 12:14

Jan Bolwerk:

Het lijkt ons dat jullie aan een fantastische vakantie bezig zijn.
    Hou zo vol.

groetjes, Hannie / Jan

• 06 September 2009 - 16:06

Marta:

Hey!
    I can't undestand anything but, We were there in the Halong Bay Cruiser and we really had fun!!! The amazing Karaoke night was one of the goals of the trip!!! Hope to see you soon in Barcelona! Hugs!!!!