Hope - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu Hope - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

Hope

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

11 Juni 2017 | Canada, Vancouver Island

Inmiddels in Banff N.P.
Banff is een toeristisch stadje waar we een hike hebben gedaan naar Tunnel mountain. Een pittige klim naar boven maar een mooi uitzicht over de stad en de omliggende natuur.
Op de camping hadden we 's morgens een coyote (een magere variant van de wolf) gezien.

Woensdagochtend zitten we om 06.00 uur in de auto voor het spotten van dieren. Als we de Bow vally parkway op willen, zien we dat de weg tot 08.00 uur dicht is. We rijden een andere weg en schieten 25 kilometer verder het laatste stuk van de Bow vally parkway op. We zien maar 1 rendier. Beter iets dan niets zullen we maar zeggen. We rijden door tot Revelstoke, een mooi gebied waar we mooie wandelingen kunnen maken. Het gebied staat bekend om de mooie uitzichten over bloemenvelden, helaas niet het seizoen dus ook nog geen bloemenvelden. Een aantal wandelingen die we wilde doen konden we niet doen door de hoeveelheid sneeuw die er nog ligt. Een guide bij het info center vertelt over "The enchanted forest" een mooi sprookjesbos dicht in de buurt. Dus wij erop af! Een leuk uitje voor Saar want ze geniet volop.

We rijden door tot Kelowna en komen bij een boerderij terecht waar we kunnen overnachten. Saar kan lekker rondrennen, de kippen voeren en lachen om mama die in de modder wegzakt tot zeker voorbij haar enkels. De volgende ochtend is het slecht weer. Het waait extreem en het regent onophoudelijk. We rijden naar Hope. Hope is het plaatsje waar de film "Rambo First Blood" is opgenomen maar Hope is vooral bekend om de vele houtsnijwerken die in en om Memorial park te zien zijn. Als we in Hope zijn wandelen we door het park en gaan naar alle plekken waar de scenes van de Rambo film zijn opgenomen. De meeste gebouwen zijn tijdens het filmen ook daadwerkelijk opgeblazen en daarna zijn er nieuwe gebouwen voor in de plaats gekomen.  Heel leuk om te zien!

Over de Gold Rush Trail rijden we via Yale naar Hell's Gate. Bij Hell's gate kun je met een gondel het dal in. Wij gaan wandelend naar het dal en zo ook weer omhoog. Onder in het dal is veel leuks te zien en te doen. We gaan zelfs in een goudmijntje opzoek naar goud. Hoppakeeee!
In de middag gaan we het Coquihalla provincial park in om een mooie wandeling te maken naar de Othello tunnels. Verrassend leuk en erg mooi! Ook hier is voor de Rambo fans de scene opgenomen dat hij aan de cliff hangt en vanuit een helicopter wordt beschoten. Hij kiest voor een sprong in de rivier en vlucht.

Laat in de middag gaan we al terug richting Vancouver.
Een langere rit dan vooraf verwacht. Alle RV parken op de route waren vol. Om 22.00 uur zien we een plekje op een RV park wat lijkt op een achter buurtje maar goed we zien niets of niemand en ons campertje staat er prima voor 1 nacht. 's Morgens om 7 uur gaan we weg zodat we de overtocht naar Vancouver Island kunnen maken. De boot vertrekt om 8, 10 en om 11 uur. We hopen om 10 of 11 uur mee te kunnen maar als we om 07.55 aankomen is er nog plek voor onze camper voor de boot van 8 uur en kunnen we meteen mee. We gaan met de ferrie van Tsawassen naar Victoria (de provinciehoofdstad van Britisch Colombia) waar we om 10 uur aankomen. We gaan wandelend de hele stad door, we lopen de David Foster Harbour Pathway en stoppen bij alle hoogtepunten. We gaan van Chinatown naar het smalste straatje ter wereld. Vanaf de fishermanswarf kijken we onze ogen uit hoe een jonge knaap van een jaar of 14 voor bijna 100 dollar kreeften verkoopt en ter plekke schoonmaakt. Als hij ze zo door midden hakt met zijn machete kraakt het toch aardig. We zien de hoogste totempaal ter wereld, een cricket wedstrijd, en we eten lekker bij een lokaal restaurantje en genieten van het mooie weer. Victoria is echt heel leuk en we zijn dan ook erg blij dat we dit hebben meegepakt tijdens deze geweldige reis!

Morgen door naar Tofino.

• 11 Juni 2017 - 08:20

Elfi:

IWeer volop nieuwe avonturen. Geniet nog van het laatste weekje daar. Groetjes Elfi

• 11 Juni 2017 - 12:55

Dorethe Kuppen:

Hoi Moniek Joost en kleine Saar,
    Wat zien jullie veel en maken jullie van alles mee. Jullie wandelen ook veel zo te lezen. Het lijkt me geweldig om dat allemaal mee te maken. Kijk goed uit en geniet nog van jullie laatste week. Veel plezier.
    X pap en mam.

• 11 Juni 2017 - 17:50

Peter En Mieke:

Mooi verhaal weer maar ik mis toch de foto's;) Die komen we dan wel bij jullie kijken.
    Lekker genieten nog.
    Groetjes Peter en Mieek

• 11 Juni 2017 - 18:23

Helen:

Alweer een plezier om te lezen. Alsof ik er een beetje bij ben.

• 11 Juni 2017 - 18:31

Joost:

Foto's kunnen we helaas niet uploaden omdat dit niet werkt helaas...

• 15 Juni 2017 - 22:04

Mieke:

wat een avontuurJoost Moniek en Saar wat een prachtige vakantie.tot zondag dan horen we jullie verhalen.gr pap em mam xx