de reis van phnom phen naar kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu de reis van phnom phen naar kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

de reis van phnom phen naar kampot

Door: moniek & joost

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

25 Juli 2009 | Cambodja, Kâmpôt

hi dudes,

inmiddels zijn we op 25 juli in kampot aangekomen, maar het reis verslag volgt nu vanaf 22 juli, want we hebben natuurlijk weer veel gedaan, mee gemaakt en veel HEEL veel schik gehad!

maar als eerst voor sebas nogmaals van harte gefeliciteerd!

22 juli
we stonden vroeg op omdat we de bus van 07.30 uur vanaf het guesthouse moesten halen om op tijd de volgende bus naar phnom phen te halen.
deze bus vertrok om 08.00 uur en zou ongeveer 6 uur duren...
de bussen zijn goed, airco, wc en water tot je beschikking!
bijna 2 uur voor we phnom phen naderen een knal (niet normaal en ontzettend veel rook ontwikkeling in de bus)wij snel eruit blijkt dat we klap band hebben!
dus lekker even een stop om de benen te strekken en even bij te komen van de rit tot nu toe want de weg is echt bagger, maar dat mag de pret niet drukken want het is allemaal zo mooi en geweldig hier!
de band was zeer snel vervangen en binnen 1 uur konden we verder, die cambodjaantjes hebben waarschijnlijk veel ervaring hihihi!

eindelijk in phnom phen, druk ontzettend druk, chaos en een beetje vies maar meteen helemaal leuk!
overal waar we kijken zeggen we (vooral moniek) oe toch wa mooi, oe toch kijk daar eens...en zo gaat het de hele dag door!
wij in een tuk tuk naar een guesthouse, vies en veelste duur dus op naar een andere en uiteindelijk komen we bij angkor international guesthouse en daar is het schoon en goed want we hoeven alleen maar te overnachten en zijn de hele dag op pad!
s'avonds gaan we eten bij friends, wandelend met de ponchoo want er valt weer een buitje uit de lucht!
friends word gerund door naar school gaande jongeren en leraren.
het binnen komende geld gaat naar de stichting die de cambodjaanse jongeren aan het werk helpt!
goed doel dus. wij zijn blij en hun zijn blij!

even naar een wifi hot spot de routes up loaden en de leuke reactie's lezen van waarbenjij.nu.

23 juli

na een heerlijke eerste nacht met zeer goede bedden zijn we vroeg vertrokken naar tuol sleng (s21)
wat we hier zagen was niet zo prettig.
even een klein stukje geschiedenis en achter grond info:
het tuol sleng gebouw is overgenomen door pol pot's zijn veiligheids troepen.
deze mannen hebben het gebouw om getransformeerd tot gevangenis.
deze voormalige school werd hernoemd tot security prison 21.
de klas lokaaltjes werden ingericht tot martel kamers met verschillende werktuigen die veel pijn lijden en de dood tot zich mee bracht!
de oorlog was van 1975 tot 1979, pol pot was in deze periode aan de macht en khmer rouge stonden onder zijn bevel en zorgde ervoor dat 1.7 miljoen mensen gestorven zijn door deze oorlog.
familie's werden uit elkaar getrokken en degene die het overleefde, verhongerde of werden opnieuw gemarteld.
op 25 dec 1978 vielen de vietnamezen 't land binnen en op 7 januari 1979 viel de khmer rouge, en pol pot ontsnapte....
zoals je hier dus kunt lezen was het zeer naar en triest!
als je hier geweest bent kun je het gevoel wat je bij blijft niet omschrijven, wij werden er stil van!
hierna gingen we verder naar de choeung ek genocidal ook wel de killing fields genoemd.
eenmaal in de killing fields zagen we een tempel met 8000 schedels van de mensen die in de s21 helaas de dood hebben moeten zien.
dit was slechts nog maar 1 tempel.
het terrein waar we liepen had vele massa graven waar andere groepen gesneuvelde mensen in gegooid zijn.de botten en kleding stukken zie je overal nog boven de grond steken.
hier gingen we snel weg om na alle elende van vandaag de dag aftesluiten met iets leuks!
de trip vervolgde naar het vliegveld van phnom phen om een ticket te boeken van hanoi (vietnam) naar bangkok in thailand op het eind van de reis, je kunt het maar vast op zak hebben, want we hebben inmiddels ook de visa voor vietnam in the pocket...zwaar goedkoop ipv het vooraf in nederland te regelen!

24 juli

vandaag is de laatste dag in het angkor guest house!
we hadden de check out om 15.00 uur want hier zouden we opgehaald worden door frank, geertje en luuk want tante annie land om 16.30 uur op het vliegveld zodat wij met z'n alle haar konden opwachten!
leuk welkom...
met zijn allen in de pick up naar het huis van ome hans in phnom phen.
allemaal snel douchen want taja heeft ons mee gevraagd naar een feest tegaan, en aangezien we de route phnom phen naar kampot savonds niet kunnen rijden hebben we een goede reden hier te blijven haha
de weg daar naar toe is zo slecht, geen straat verlichting, kuilen en spring bulten in de weg, dus reden genoeg eerst te gaan eten bij the flavors, daarna op stap en uiteindelijk eindigden we op een party boot!
heel veel schik en alcohol en om 03.00 am toch maar in de tuk tuk naar het huis van ome hans.
hier ging het feest door met alleen frank en joost en zijn opgebleven om smorgens naar de winkel ontbijt te gaan halen en hebben zelf dus bijna niet geslapen en zo zijn we ook maar vanuit het bed en de bank in de pick up gesprongen om de weg naar kampot te vervolgen!
joost en frank achter in de open bak, luuk voorin want die heeft wel echt veel geleden gisteren avond hahaha
maar goed het is wel echt een 2 en een half urig durend ritje op een mega slechte weg, zand en spring bulten maar geertje de chauffeur bracht ons met een gemeten top snelheid van 111 km per uur naar de plaats waar we nu zijn: het huis van ome hans whooooooow man vet cool, midden tussen de rijst velden, aan de rivier gelegen, met groot zwembad en mega kamers, een van zoggel bar, uitkijk naar een schooltje en de bergen zwaar relax zoals ze hier praten!
de planning is nu:hier toch wel een paar dagen te blijven want dit is wel echt heel mooi om tezien! en dit mee te maken en natuurlijk lekker om even tegenieten van de luxe en de gezelligheid met frank, geertje en luuk want de klik is echt zwaar goed terwijl we elkaar eigenlijk bijna nooit zien!
vanmiddag hebben de werksters voor ons eten gemaakt en wij hebben in het zwembad liggen ravotten...nu staat ome hans erbij om me weer voor testellen aan zijn cambodjaanse broer (australier dave)hier zitten nu veel vrienden van ome hans en tante annie in huis, het is heel leuk en gezellig dus dat het een groot feest gaat worden staat vast!
amigo's ik ga me wassen en vervolgens naar de van zoggel bar!
de planning is dus dat we dinsdag onze family en kampot gaan verlaten en via chou doc de weg weer met zijn 2-en gaan vervolgen naar vietnam...

maar eerst nog een paar dagen kampot voor de komende dagen! hoe het gaat lopen en de plannen van wat we gaan doen zijn in de maak dus we houden jullie op de hoogte!!
dit verslag is wel mega lang, hopelijk vonden jullie het leuk, want nu ga ik me wassen en daarna party time in de van zoggel bar!
dus dit was het einde voor vandaag....

familie:lieve groetjes van ons allemaal uit kampot!

voor de vrienden hajewa en een hug van kupenmoos!

• 25 Juli 2009 - 12:16

Fam.gasj:

is erg leuk,volg op dit moment 2x waarbenjenu.met de zelfde reis!vrienden van ons zijn ook daar ergens,en doen er 6 weken over!dus dubbel leuk om jullie enthousiaste indrukwekkende verhalen te lezen.happyholidayxxxxxxxxxxxxxxx

• 25 Juli 2009 - 14:59

Dory:

Wauw, wat een geweldige vakantie hebben jullie zeg. Klinkt allemaal supergezellig. Geniet van al die mooie momenten samen met je familieleden en ik ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Goeie reis alvast naar Vietnam en heel veel groetjes.

Dory.

• 25 Juli 2009 - 16:10

Nana:

Hi ha!
    Ik lach me een breuk!
    Kan me helemaal voorstellen hoe Moniekske loopt te stuiteren en overal 'oe toch wa mooi!' naar loopt te gillen!
    Maken jullie ajb veel foto's & dan zo nu en dan ook ff op de site plaatsen ajb :p
    Grapje, geniet van je tijd daar, die foto's komen in NL wel weer... :D
    Liefsss!

• 25 Juli 2009 - 19:48

Elfi:

He avonturiers,
    Echt kei leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken daar. Is wel lekker zo, tussendoor effe relaxen op een mooi plekje.
    Hier alles oke, wij vertrekken bijna.. eerst nog even tygo's feestje vieren... bij de pannekoekenbakker!!!
    gr. elfi, sjaco & tygo

• 25 Juli 2009 - 20:14

M&M:

Hoi Joost en Moniek
    jullie beleven heel wat zo te lezen maar ontzettend leuk om dit allemaal een klein beetje mmee te beleven met jullie grote reis.
    Geniet er verder van en we lezen wel weer.Moniek hoe is het nou met je????
    Lieve groetjes van M&M

• 25 Juli 2009 - 22:08

Rienenstieni@home.nl:

Hoi moniek~Joost, wat zijn jullie toch bofkonten, om dit allemaal mee te kunnen maken,geniet er maar goed
    van.Ik zou nu ook wel 20
    willen zijn en net als jullie zo op vakantie gaan, maar helaas het is niet zo, dus niet zeuren.

Nog een prettige voortzetting van de vakantie,en Genieten....
    Groetje,s Rien~Stieni.

• 26 Juli 2009 - 08:48

Marijke (Kenkhuis):

Hadie Moniek en Joost,

Wat klinkt dat allemaal gaaaaaaaaaaaf!!!! Doe de groeten aan ome Hans en tante Annie:-) Veel plezier nog in Azie; ik vind het hartstikke leuk jullie berichtjes te lezen!

Groetjes,

Marijke

• 26 Juli 2009 - 09:26

Silvia:

Nou, als jullie er stil van worden......dan moet het écht indrukwekkend zijn!
    Goede reis nog en niet te veel alcoholische drankjes, hoor!!

Groetjes John en Silvia

• 26 Juli 2009 - 11:39

Stefan En Miranda :

we horden van john en silvia dat jullie zoon reis ging maken kijk leuk hoor om je zo te volgden ,john en silvia waren bij ons wezen eten .leuk om je reis verslag te lezen groetjes uit schijndel stefan & miranda

• 26 Juli 2009 - 14:00

Van Zoggeltjes:

Het is zwaar vet Moos en Kup (we wisten niet dat ze zo genoemd werden, hier te hebben! Samen al veel plezier gehad. Jullie zouden ze nu hier bezig moeten zien met de guitarhero!!!
    Groetjes vanuit Kampot van de Van Zoggeltjes

• 27 Juli 2009 - 12:24

Jan Bolwerk:

Jullie hebben het goed voor elkaar.
    Wij hebben de moeder van Hans nog gesproken en moeten de groeten overbrengen aan Hans.
    Goeie reis verder.

Hannie / Jan

• 27 Juli 2009 - 17:05

Anja:

Oe toch wa moi om dit allemaal te lezen. Geniet er maar lekker van. Groetjes Anja

• 27 Juli 2009 - 18:36

ERica:

Hoi Moniek en Joost,
    Hardstikke leuk om jullie verslag te lezen, zoiets is nooit te lang.
    Begint voor mij ook wel weer te kriebelen om lekker rond te gaan reizen, nog even wachten tot november...
    Hier verder geen nieuws, de tour is afgelopen, helaas niet de tourpool gewonnen. Lekker rustig even helemaal geen korfbal, 's avonds na het werk gewoon lekker niks doen. En af en toe natuurlijk jullie verslag lezen. Veel plezier in vietnam ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Gr Ruud en Erica

• 29 Juli 2009 - 07:27

Walther En Tini :

Hallo moniek en Joost.Het is zeer leuk om jullie reis via de computer te volgen ook de reisverslagen zijn leuk om te lezen je kunt zo als verslaggeefster gaan werken de groetjes namens jullie Pa en Ma ( heeft ze gevraagd omdat ze geen computer hebben) en ons beide Tini en Walther.

• 29 Juli 2009 - 09:12

Patrick En Judith:

Ha die zus en joost.
    Wat een leuke reisverslagen. Fijn dat jullie het goed maken daar.
    De kaarten gaan goed op de post en de plantjes doen het nog steeds prima. haha.
    je hoeft je nergens zorgen om te maken.
    Zet de reis verder nog goed voort. Geniet er van.
    Wij kijken weer uit naar volgend bericht.
    Heeel veeeeeeel groeten
    van Papa Mama Patrick en je zus.