Zion Np: Zere voetjes... - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu Zion Np: Zere voetjes... - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

Zion Np: Zere voetjes...

Door: kup en moos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

14 September 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Zion NP, alleen de weg er naar toe beloofde al een boel moois.
We werden helemaal enthousiast, en zijn s'middags meteen 2 korte hikes gaan maken.

Voor de dag daarna stond een hike van maar liefst 10 uur op de planning! s'Morgens heel vroeg op want om 07.00 uur moesten we bij het visitorcenter een permit aan vragen.
Die permit dient als toelating omdat er maar 50 mensen per dag in de vallei toegelaten worden!
Je moet een brief onder tekenen dat je gevaren en alle risico's kent. Zaklamp, eten en vuur zijn verplicht om mee te nemen ivm mogelijke gevaren waardoor je niet op tijd terug bent voor het vallen van de nacht. Er wordt meerdere keren gevraagd of je dit wel echt wilt en waarom?
Waarom? Omdat we een foto en plaatje in een boek hebben zien staan hihi. Dat willen we wel eens in het echt zien!
De tocht kent namelijk het eindpunt: The Subway. De route kent geen pad!
Je gaat bergaf en vervolgens upstream bij de rivier. Je moet dan zelf een eigen weg zoeken door water, over rotsen en omgevallen bomen om bij het eindpunt te komen. Na een paar uur zwoegen en klauteren wat we echt geweldig vonden zien we een slang... Joost ging als een ware Steve Erwin de slang te lijf. Met een takje en het nodige lef de slang vastgepakt en meerdere foto's werden geschoten door Moos v Tellingen . Hopelijk kunnen we snel weer foto's uploaden zodat jullie mee kunnen genieten .
Uiteindelijk the Subway bereikt. yeah! Zo ontzettend mooi, was echt wel de moeite waard. Nog mooier dan de plaatjes in het boek. Maar dan nog de weg terug en het begin punt vinden!? Maar met joost als avonturier op pad, komt altijd alles goed.
Een derde slang was sneller dan Joost. Gelukkig ging hij er vandoor met zijn rode buik, en groen met gele rug (giftig misschien)
Na een lange dag met veel avontuur heel blij dat wij dit gedaan hebben samen.

De derde dag op zion, was ook geweldig! We gingen de Angels Landing lopen, een tocht waar we 4 uur over gedaan hebben.
Het was een enorme klim, maar het uitzicht echt helemaal op het puntje van de berg maakte het wederom de moeite waard. De laatste 600 meter klim je over de rotsen door jezelf vast te houden aan kettingen, erg spannend omdat het geen gemakkelijk pad was.We waren blij dat we vroeg opgestaan waren. De weg omlaag hadden we de grootste lol omdat we de ene naar de andere zwoegende toerist tegen kwamen die het lange eind naar de top nog moesten afleggen.

The U S of A, het is echt geweldig!

Op naar het volgend avontuur: Bryce. Of het zo mooi kan worden als Zion vragen we ons af, maar dat lezen jullie wel weer in een volgend verslag.

Ome Frans, de M&M's zijn zoeter dan in Nederland, maar best goed te eten!

Koos, genieten doen we zeker! Die keuken vloer komt na de vakantie wel weer! Geniet maar lekker mee van onze verslagen maar vergeet de planten niet haha...

Groetjes ons

• 15 September 2011 - 07:20

Jan En Liesbeth:

Ziet er geweldig en inspirerend uit!
    we genieten van jullie verslagen .
    Je zult weer vroeg op moeten(en laat terug) want zowel de zonopkomst als ondergang schijnt in Bryce erg mooi te zijn.
    J/l

• 15 September 2011 - 09:42

Koos:

Geweldig wat jullie allemaal zien meemaken en beleven.Heb genoten van de schitterende plaatjes die jullie geschoten hebben.Ik vergeet de planten
    heus niet!! zul je straks zelf zien!!!
    hahaha......!!

• 15 September 2011 - 10:12

Sebastipedia:

Diadophis punctatus, also known as the Ringnecked Snake: Klein beetje giftig maar niet agressief, wordt zelden overdag gezien.

• 15 September 2011 - 11:46

Perry En Vivian:

Super leuk joh, lees je verhalen altijd en ook mooie foto's! Wij zijn jaloers haha.....

Super veel plezier nog x per en vief.....

• 15 September 2011 - 12:44

De Buren :

he joost en moniek mooie fotos hier is alles goed flip mag elke dag een paar uur uit de zijn kooi en geniet volop en verder is hier alles rustig groetjes de buren

• 15 September 2011 - 15:25

Mientje:

ha avonturiers
    jullie maken wel van alles mee. let maar op want de politie is wel heel streng daar. geniet er maar lekker van
    en tot het volgend verslag

• 15 September 2011 - 15:39

Dory:

Nou nou wat een avonturiers en spannend met al die slangen.
    Fijn om te lezen dat jullie je zo goed vermaken. Ben nu al benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Blijf genieten!!!

• 15 September 2011 - 20:06

Peter & Dorethe:

Joost-Moniek, Sebastipedia heeft wel verstand van vissen maar niet van slangen Die geel/groene met rode buik is nl de clitoaris-alsigaafis met enorme paringsdrang dus pas op.
    Een takje gebruiken is goed maar laat het een lengte hebben van nabij de twee meter,je weet hoe het met Steve is afgelopen.Nog veel avontuur en plezier op jullie reis.

• 16 September 2011 - 06:50

Linda En Arno En Cas:

we genieten nog steeds van jullie verhalen, wat is dat leuk om te lezen! echt stoer van jullie allemaal!!!!tot de volgende keer!!!en een dikke kus van onze Cas!

• 16 September 2011 - 10:17

Stephan Diesveld:

Hé luitjes,

Gullie makt wel veul fotoos van oe eiges?
    Bende soms getrouwd in Vegas?!!!!!!!

• 16 September 2011 - 13:45

Gerda Versteeg:

Joost en Moniek
    Wat zijn jullie weer met een geweldige reis bezig geniet van alles en door jullie fotos en verslagen genieten wij met jullie mee groetjes Hennie Gerda

Verslag uit: Verenigde Staten, Bryce Canyon

van San Francisco naar Los Angeles

Hallo allemaal,

Het duurt nog wel even, maar wij zijn al volop bezig met de voorbereidingen van onze reis naar west USA.
De route is klaar, maar die zoveel kleine dingetjes die we nog moeten regelen maken de voor pret natuurlijk wel erg leuk!
Er staat ons een mooie reis te wachten.

We vliegen vrijdag 2 September vanaf Düsseldorf naar San Francisco! En van San Francisco gaan op eigen houtje met een huur auto naar de eind bestemming Los Angeles.
Vanaf Los Angeles zullen we dan weer terug vliegen naar Düsseldorf.
Maar zover is het nog lang niet haha!
We willen vanuit Nederland een tentje mee nemen, zodat we in de nationale parken kunnen kamperen. In de grotere steden willen we wel een motel of hotel zoeken!
We boeken niets vooraf zodat we alle vrijheid hebben en dan zien we daar wel wat ons te wachten staat.
Veel moois in ieder geval. We gaan o.a. naar: Death Valley, Grand Canyon, Yosemite NP, Sequoia NP, Yellow stone en natuurlijk nog veel meer kleine en grotere parken!
Las Vegas ligt ook op de route…..

Maar eerst nog zeker 11 weken hard werken en dan kunnen jullie onze belevenissen en avonturen op deze site weer volgen.
Wil je geen reis verslag meer ontvangen? Dan kun je, jezelf op de site makkelijk afmelden!

Voor de mensen die al bijna vakantie krijgen HEEL VEEL PLEZIER en geniet ervan!!!

Veel liefs van Kup en Moos
xxx