Yosemite State Police - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu Yosemite State Police - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

Yosemite State Police

Door: kup en moos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

08 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Dinsdag 6 september
San Francisco airport, Dollar Rent a Car. Hier staat onze huurauto klaar. Althans dat dachten we; all Dodge Chargers are in use, we do have a Cheverolet Impala (lees frikandel auto) you can take. I don't think so.... I want the Charger! En een 20 minuten later stond er alsnog een mooie zwarte Dodge Charger voor ons klaar! De auto heeft 6cilinders en 3.5l inhoud voor de carfreaks onder ons. Deze auto wil dus goed van zijn plek komen en al gauw zijn we op weg naar Yosemite park. Maar eerst nog ff naar wallmart om de nodige drank, ijsklonten en een koelbox in te slaan! Je kunt in deze supermarkt echt alles kopen! Van m&m's tot autobanden en drank tot dubbelloops geweren!

Laat op de middag in ons hotel Yosemite Cedar Lodge aangekomen waar we de komende 2 nachten zullen verblijven.
De volgende ochtend vroeg op om een wandeltocht door het park te maken. We gaan de 4 Mile Trail lopen welke enkele reis 4,8mijl (7,6km) lang is en 960meter hoogte verschil heeft! Onderweg komen we verschillende soorten eekhoorns, vogels, hagedissen maar geen beren tegen. Das dan weer jammer! Na drie vermoeiende uurtjes klimmen komen we op de top (Glacier Point) aan en kijken we uit over Yosemity Valley. Wat een mooi uitzicht! Daar een uurtje gezeten en het nodige fruit gegeten en vervolgens via hetzelfde pad weer terug bergaf! (gaat trouwens een stuk sneller )
Wederom geen beren gezien op de terugweg...
s'Avonds lekker gegeten en vervolgens in het zwembad van het hotel nog ff gezwommen waar ik het voorstel doe om met moos nog ff het park in te gaan. In het donker kunnen we nog een poging wagen om beren te spotten! wie weet slapen ze overdag en gaan ze snachts op zoek naar eten!
Dus wij gewapend met zaklamp en camera het park in. Na een goei half uur door het park rijden nog steeds geen beer gezien. En dus draaien we om, terug naar ons hotel.

5 minuten later... rood / blauwe lichten kleuren mijn binnenspiegel en het omliggende bos! Stop Politie!! Good evening sir, drivers licence and registration please.... Ah nee, Toch nie vergeten he? Maar nee, alles zit gelukkig in de tas. What are you doing here? We are trying to shoot some bears..... With the camera of course .
Hij kon er niet om lachen. Try to watch te road en your speedometer! Ok i'm sorry. Can i make a picture of your police car? No sir please stay in the car and close the door. Toen nog een kort verhoor of ik alcohol of wiet gebruikt had. Dus verteld dat we net gezwommen hadden in het hotel en dat mijn ogen daarom wat rood en waterig zagen. Ok, rijd u maar verder! En met een mix van adrenaline en angst rijden we gauw terug naar het hotel.....
Op de weg terug hebben de zwarte beren ons misschien nog wel gezien, maar wij de beren niet!
Moos zat de hele weg terug achterste voren in de auto, al kijkend of er geen politie achter ons aan kwam.

De volgende ochtend rustig op gestaan, backpack gepakt en uitgecheckt om vervolgens naar Tuolumne grove te gaan. Vandaar uit over de Tioga road (mooiste route van yosemite) richting Death Valley!

Tot het volgende verslag!

• 09 September 2011 - 04:58

Elles:

Klinkt goed!! :) Geniet. X

• 09 September 2011 - 06:05

Paul:

Joost, die chevrolet Impala past toch echt beter bij je!

• 09 September 2011 - 07:57

Myrthe:

Klinkt goed al die verhalen van jullie! Geniet ervan samen!! Dan wacht ik op jullie volgende verhaal! xx

• 09 September 2011 - 10:37

Sebastian:

Haha wa zij die agent? Respect my authorathaaa! :P

Maar niet getreurd amigo's, in San Diego zien jullie zeker en vast nog a bunch of Bears :)

• 09 September 2011 - 11:28

Erica:

Hoi hoi,
    Weer leuk om jullie verslagen te weten. Wij zijn in 1995 daar geweest, dus is weer leuk om terug te lezen.
    Ze zijn echt prachtig daar de parken. en ook allemaal heel verschillend.
    And everything big in America.
    En niet spotten met de politie.... dat vinden ze niet leuk!.

Veel plezier
    Gr Erica

• 09 September 2011 - 14:59

Silvia:

WHAHAHAHA......natuurlijk dát hebben jullie weer!! Maar goed....ff gekeken en gegoogled naar jullie lodge (wat een afschuwelijk zwembad....gna, gna, gna) en dan dat uitzicht op Yosemity Valley...gadverdamme.....nog meer gna, gna, gna....Nee jongens, jullie hebben prachtige plekken uitgezocht! Ben rete benieuwd naar de foto's!!

gr Silleke

• 09 September 2011 - 15:36

Koos:

Jullie zijn me de avonturiers wel!!
    Moniek, Do'nt be afraid from U.S. policemen, they are Moos tly very frently
    (some of them)
    Geniet de komende dagen maar volop
    van jullie trip.

• 09 September 2011 - 16:38

Mieke H.:

Prachtige verhalen maar ik mis wel de foto's. Weet niet of ze op facebook staan maar dat hebben wij niet. Dus mocht je nog wat tijd over hebben!!!
    Groetjes Peter en Mieke

• 09 September 2011 - 18:44

Pap En Mam:

ja hoor, dat maken jullie weer mee. Moniek had je de schrik goed te pakken?Kon je jou charmes niet gebruiken voor die agent? Maar voor de rest klinkt het wel geweldig zo midden in de natuur.Hier is gister een aardbeving geweest. 4,5 op de schaal van righter.Wij hebben niks gemerkt.
    Keiveel plezier nog. Groetjes

• 09 September 2011 - 18:49

Bart & Maartje:

Hey broertje en schoonzus!!

Wat een verhaal weer! Wij hebben er smakelijk om zitten lachen achter de computer :)
    Zo te lezen vermaken jullie je prima en doen jullie veel leuke dingen...!
    Hier gaat alles goed, Luuk vertelt bijna elke dag dat Joost en Moniek in Amerika zitten net als Berend Botje (is van een cdtje) echt heel schattig! Siem doet het goed en drinkt als een tierelier, dus die is vast al stukken groter als jullie er weer zijn!!
    Geniet er van en tot mails maar weer!

Dikke knuffel van

Maartje en ook van mijn drie mannen (dat klinkt toch wel heel leuk he?!!)

• 09 September 2011 - 20:29

Nol:

he daar ben ik weer.
    Zo te lezen gaat alles weer op de avontuurljike tour.
    Ik zou toch maar uitkijken met die beren, onlangs hebben ze nog een jongen van 17 opgepeuzeld. Wij mochten in spanje de guardia civil wel fotograferen, dus vlogende keer beter je best doen.
    groetjes Annie en Nol.

• 09 September 2011 - 20:59

Anke:

Ik krijg er helemaal heimwee van nu ik twee verslagen van jullie gelezen heb! Geniet maar lekker, tis echt top he! En als je dan naar Vegas rijdt is t net n film vond ik: moet je ook ff bij die diner stoppen net voordat je er bent, erg grappig! Veel plezier nog.

• 09 September 2011 - 21:52

Dory:

Haha, wát een verhaal!!
    Moniek je schrijft zó leuk, het is alsof ik het je hoor vertellen, ik heb er helemaal beeld bij hihi.
    Genietze en op naar het volgende avontuur.

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

van San Francisco naar Los Angeles

Hallo allemaal,

Het duurt nog wel even, maar wij zijn al volop bezig met de voorbereidingen van onze reis naar west USA.
De route is klaar, maar die zoveel kleine dingetjes die we nog moeten regelen maken de voor pret natuurlijk wel erg leuk!
Er staat ons een mooie reis te wachten.

We vliegen vrijdag 2 September vanaf Düsseldorf naar San Francisco! En van San Francisco gaan op eigen houtje met een huur auto naar de eind bestemming Los Angeles.
Vanaf Los Angeles zullen we dan weer terug vliegen naar Düsseldorf.
Maar zover is het nog lang niet haha!
We willen vanuit Nederland een tentje mee nemen, zodat we in de nationale parken kunnen kamperen. In de grotere steden willen we wel een motel of hotel zoeken!
We boeken niets vooraf zodat we alle vrijheid hebben en dan zien we daar wel wat ons te wachten staat.
Veel moois in ieder geval. We gaan o.a. naar: Death Valley, Grand Canyon, Yosemite NP, Sequoia NP, Yellow stone en natuurlijk nog veel meer kleine en grotere parken!
Las Vegas ligt ook op de route…..

Maar eerst nog zeker 11 weken hard werken en dan kunnen jullie onze belevenissen en avonturen op deze site weer volgen.
Wil je geen reis verslag meer ontvangen? Dan kun je, jezelf op de site makkelijk afmelden!

Voor de mensen die al bijna vakantie krijgen HEEL VEEL PLEZIER en geniet ervan!!!

Veel liefs van Kup en Moos
xxx