sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

sapa

Door: joost

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

07 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

hallo allen,

hier weer een berichtje uit het drukke en levendige hanoi. Vanochtend vroeg om half 5 weer teruggekomen met de nachttrein vanuit sapa, Waar we een 2daagse trekking hebben gelopen. We hadden een vietnamese gids die sun heette en hij heeft ons 2 dagen lang langs de indrukwekkende rijstterrassen en watervallen geleid. Het hotel in sapa was echt super slecht voor de prijs die we ervoor betaald hadden. Het hotel zat midden in de renovatie en overal liepen werk lui en overal was het een vieze schimmel bende. Het all inclusief eten was ook niet zo lekker. Moos en ik hebben allebei stiekem onze mais corn cream soep over het balkon naar beneden gegooid en vervolgens onze compliments to the chef gegeven. Hij was gewoon echt niet lekker! Nadat we gisterenmiddag van de trekking terug kwamen hebben we samen met onze gids bij een tentje op de hoek het lokale lao cai bier gedronken, 3liter bier voor 1euro! Daarna nog ff bij de lokale badminton club een mooie wedstrijd gezien. Toen tegen de avond op de nachttrein gestapt terug naar hanoi. Zojuist heb ik mijn petje teruggekregen welke ik tijdens ons tripje naar halong bay in de bus had laten liggen. De manager had ff gebeld voor me en ze hadden hem idd gevonden, erg eerlijk volk die vietnamezen! De manager wilde graag iets voor ons terugdoen omdat ik hem een hele middag met zijn internetsite had geholpen omdat hij bepaalde engelse termen niet begreep en sommige dingen niet kon veranderen op zijn site. Moniek heeft buiten op straat een spaans stel weten te strikken die ook in het hotel kwamen, en samen met de maid de afwas gedaan. Dus we hebben een nacht gratis verblijf in het hotel gekregen en we krijgen nog een klein presentje voordat we weer terug vliegen naar bangkok! Owja de hoogtepunten van de trekking: moos uitgegleden en tot haar kont toe onder de blub. En ik en de gids hebben stiekem een huis in aanbouw bezocht en vette foto's geschoten zo mooi was 't uitzicht vanuit het huis. Ook heb ik meegedaan aan een traditionele lokale dans tijdens een show. Ik hoop dat het een beetje leesbaar is want ik heb dit bericht via mijn mobiel gestuurd! Groeten kup en moos

• 07 Augustus 2009 - 06:56

Linda En Arno:

kup en moos!

het is zeker goed te lezen! zo te zien gaat het nog steeds super met jullie! (op de smerige soep en hotel na) maar daar komen jullie samen wel doorheen;)en moniek ben je weer helemaal schoon??hihi..
    ik ben benieuwd naar al jullie foto's!! maar dat zal iedereen wel zijn hier op de site!!
    genietse!!

dikke kus

• 07 Augustus 2009 - 07:24

M&M:

Ha die Joost en Moniek
    Wat een belevenis zeg en ja je moet[niet] eten wat de pot schaft zo hebben ze jullie dat toch geleerd.Ben heel benieuwd naar de foto's als jullie weer thuis zijn.
    Liefs M&M

• 07 Augustus 2009 - 07:25

Geert,angelique,suze:

wat een geweldig avontuur!en wat beleven jullie mooi dingen,afwas voor een hotelovernachting,erg moi,dat zou je hier niet kunnen maken!wij vertrekken vandaag voor een reis van 3 kwartier.om ook eens het mooie schone nederland/belgie te verkennen!heel veel plezier nog!liefs uit boekel.xxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Augustus 2009 - 07:26

Janne:

ook de groetjes van mij!en vind jullie verhalen erg leuk,en spannend.

• 07 Augustus 2009 - 20:14

Sebastian:

coole avonturen weer zie ik! moooi zo :)

groeten van sebas en flip!

• 07 Augustus 2009 - 21:17

Rien Stieni.:

Hartstikke leuk als we dat zo lezen...
    Maar heb je geen foto gemaakt van Moniek in die blubber, dat wil ik ook wel zien.. há-- há
    o ja de oudje,s Mieke en
    Wim zijn met de fiets op de koffie geweest. want het is hier heel mooi weer .. rond de 30 gr.

Groetje,s en geniet maar lekker... Rien.

• 08 Augustus 2009 - 08:52

Nana:

Goed leesbaar, geen zorgen!
    Jullie hebben het fijnnnn! Hiephoi!
    Geniet volop & tot pictures...(thuis dus he) :)
    Liefs!

• 08 Augustus 2009 - 17:55

Jan Bolwerk:

Ik zie wel dat jullie er een fantastische happening van maken.
    Geniet er nog maar even van.
    groetjes, Hannie / Jan

• 09 Augustus 2009 - 08:28

Kristel Van Driel:

hoi hoi

Wij zijn naar mai chui geweest. Maar zo te horen was de reis naar sapa ook de moeite.
    Halong bay was echt schitterend toch??
    wanneer zijn jullie weer naar huis. jammer dat we elkaar mis gelopen hebben.
    goeie reis

• 09 Augustus 2009 - 10:23

Peter &dorethe:

Nou nou 3liter bier voor 1 euro breng maar voor 10 euro mee mooi souveniertje,weer een mooi verslag van jullie trip leuk om te lezen. wij hebben gisteren onze pelgrimstocht van 466 km afgesloten jonge wa waren wij muui, nu vier dagen rusten en dan op naar de heuvelland vierdaagse, prima weer mooie camping dus wij stellen het wel.

• 10 Augustus 2009 - 06:40

Femke Kuppen:

Ik heb alle verhalen gelezen echt vet, cool en gaaf. Jullie hebben al veel meegemaakt. Nog veel plezier daar en uutkieken wa.
    femke