Glacier de la Chiaupe - Reisverslag uit La Plagne, Frankrijk van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu Glacier de la Chiaupe - Reisverslag uit La Plagne, Frankrijk van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

Glacier de la Chiaupe

Door: kup en moos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

07 Februari 2011 | Frankrijk, La Plagne

Hallo Allemaal,

Hier een snowboard verslag vanaf onze wintersport in La Plagne.
Tevens ook de laatste, want we kunnen hier bijna onmogelijk op Internet.
Maar zoals we hadden verwacht maken we het heel goed.
Het gebied is echt geweldig en buiten gewoon mooi. Goede condities op de piste, en een strak blauwe lucht met een heerlijk zonnetje op de bol!
Wat wil je nog meer?
Sebas: je hebt gelijk, ik moet steeds op Joost wachten. Maar ach hij doet zijn best :) hihi….
Nee, het gaat goed met ons we zoeven mooi met onze kuppe en moos pully’s van de piste.
Soms zijn de pistes wel heel stijl, maar eenmaal beneden ben ik weer trots dat ik dat toch maar weer mooi gedaan heb met Joost.
Vandaag zijn we van La Plagne Centre een tocht gaan maken naar Plagne Bellecote, hoogste top ligt op 3417 m! Een geweldig mooi en vooral hoog punt waar Joost vervolgens met volle vaart Glacier de la Chiaupe achter zich liet!
Dit stukje liet ik maar even achter wege, mijn god wat is een dagje boarden soms zwaar!
Anke zo komen die handige walky talky’s toch heel goed van pas, als ik een verstandig wacht momentje inlas.
Gisteren hadden we 8,5 uur op de piste gestaan nou ja geboard en Moniek was ZO blij dat ze thuis was. Ze kon niet eens meer praten, alleen maar puffen en drinken en ze sliep voordat haar tweede been in bed lag!
Ja stoere boarders onder ons, nu begrijpt moos dat je echt geen warme chocomel met slagroom drinkt bij een barretje op de piste, maar alleen water en VEEL water. En dat je s’avonds geen kaarsjes aan steekt voor de gezelligheid in je appartement maar in bad gaat en slaapt tot de volgende morgen. (al doende leert men).

Tot zover…..

Groeten Kup en Moos

• 08 Februari 2011 - 09:51

Judith:

Hallo samen,

Wat leuk om te lezen dat jullie het goed maken.
    Geniet er nog lekker van.
    In NL schijnt het zonnetje en de wind is gaan liggen,dus dat is niet verkeerd maar daar kan het natuurlijk niet aan tippen daar waar jullie zijn.
    Veel plezier en de groeten uit veghel x

• 08 Februari 2011 - 22:26

Hoi Moniek En Joost:

geweldig weer zo te horen. fijn voor jullie, en moniek goed van jou zo de eerste keer op de plank . hier hebben we ook mooi weer. we wensen jullie nog een keigoeie week, en.... kom weer heel thuis.
    geniet ervan.
    peter en dorethe

• 09 Februari 2011 - 15:32

Silvia:

Kan niets anders zeggen dan....KEI STOER!!!

• 09 Februari 2011 - 17:14

Linda En Arno:

wat een leuk verhaal van jullie! fijn dat het jullie je goed vermaken daar!
    geniet er van!

xxx