Haastige spoed is zelden.... - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu Haastige spoed is zelden.... - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

Haastige spoed is zelden....

Door: kup en moos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

20 September 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

17 september,

Niet al te vroeg uit de veren. Dat is ook wel eens lekker als je maar een uurtje of 2 hoeft te rijden van Moab naar Mesa Verde!
Hier aangekomen en het np door kruist te hebben en zelfs een hyke met gids gedaan te hebben, weten we echt niet wat we hier nog langer moeten doen?!
Dus op de navigatie gekeken naar ons volgende punt: monument vally.
De rit (volgens de navigatie schijnt nog maar 3 uur te duren). Het besluit is snel genomen en we rijden weer heerlijk met een muziekje over de highways.

Inmiddels rijden we in het donker en tellen we de mijlen af dat we aan zullen komen bij een motel. Eenmaal aangekomen bleek dat alles vol geboekt was. Het dichts bijzijnde motel (waar nog een slaap plekje voor 2 personen vrij was) was 2,5 uur rijden hmmzzz.....
Vannacht zit er dus niets anders op dan de bank plat te gooien en lang uit in de auto te gaan liggen. Gelukkig hebben we de kofferbak vol met eten en drinken (dus geen paniek) en komen we de nacht goed door onder een mooie sterren hemel.

Ajjajaaaaj nouja goed! wat een nacht; kramp, kouw en weinig slapen!
Om 5.30 hebben we er genoeg van en besluiten we, nu we toch wakker zijn, de zonsopkomst te gaan bekijken in het park. Als de kachel maar op volle toeren draait, want wat was het koud!
Maar als dan de zon op komt zijn we de slechte nacht snel vergeten.
Wat een prachtig uitzicht! Na een appeltje en banaan als ontbijt ( nood ransoen in de achterbak) gaan we samen off road door Monument Vally. Fantastisch wat een gave route door de oranje kleurige modder poelen.
De auto kleurt langzaam mee.
Monument vally is toch wel echt weer een hoogte punt op onze route!

Na een leuke dag liggen we nu lekker bij te bruinen en te rusten bij het zwembadje van ons volgende verblijf: Best Western Inn, lake powel!
Voor ons doen een keer  iets luxers (hotel ipv motel) met een enorm groot bed, wat zullen we lekker slapen!
Inmiddels is het nu maandag de 19e.
Wat hebben wij een fijne nacht gehad en een lekker en vooral gezond ontbijt.
De tour naar Antelope canyon begon om 07.45 we gingen met open wagen de canyons in. Mooi en met een ruige rit door de woestijn eindigde deze trip. De middag wilden we lekker vol maken met een jet ski ritje van 2 uur over Lake Powell, maar dit avontuur liep ook anders dan verwacht! Na 5 minuten gas geven gaat er een olie lampje knipperen en kunnen we niet harder meer dan 4 km per uur. Wij van die kawasaki af en zwemmen naar een mini strandje waar we mensen zien.
Eindelijk aan kant treffen we 3 mannen, met de nodige hulp van hun, bleef dat ding nog steeds knipperen?! Dat hebben wij weer... Gelukkig hadden we gebruik mogen maken van hun telefoon om het noodnummer te bellen. Die mannen wisten ook precies te vertellen waar we gestrand waren. Gelukkig want de kaart die we mee hadden gekregen bleek enigzins verouderd! Nood hulp met vervangende Kawasaki kwam met 2 uur. Zooitje ongeregeld, en dat voor een gods vermogen!! Wij de 3 mannen bedankt voor de goede hulp, het drinken en de gezelligheid. Omdat we die middag door naar the Grand Canyon moesten hadden we geen tijd & zin meer om nog eens 2 uur op zo'n ander frikandel ding te gaan varen...we waren er wel een beetje klaar mee! Met 60mph (wat een snelheid over water) terug naar het beginpunt op naar de manager! Het verhaal uitgelegd en we kregen het volledige bedrag terug geboekt op de credit card!

Vandaag begint ons volgende avontuur: The Grand Canyon!!!

• 20 September 2011 - 17:25

Koos:

Hoi, avonturiers, jullie redden je ook overal uit!! Loop a.u.b. niet de hele canyon uit want dan zie ik jullie het eerste half jaar niet terug!! bedankt voor jullie zoveelste verslag. Ik geniet met jullie mee. groetjes K.

• 20 September 2011 - 18:31

Silvia:

Een kleine tip: neem mee bij het noodpakketje.....een lange onderbroek!!! O, maar wat ontzettend leuk jullie avonturen! Tja, Joost niet alles kan snel zijn.....je hebt Moniek al!!

• 20 September 2011 - 18:38

Wim Mieke:

jullie maken het goed. elke keer steeds spannender. maar verder redden jullie het wel. leuk dat wij even met elkaar gesproken hebben dat was echt wel een verrassing om even met jullie tweetjes te kunnen praten. en nu gaan jullie vliegen. ben benieuwd naar jullie verslag daar over. gr paps en mams

• 20 September 2011 - 18:46

Mariette:

Lees steeds met veel plezier jullie verslag.

Groeten,
    Mariette

• 20 September 2011 - 20:44

Peter En Dorethe:

O, O, wat geweldig allemaal. Met veel plezier lezen ook wij jullie verslagen. Hebben jullie weer , stukken op het water. Gelukkig kon je op eigen kracht aan wal komen, maar het is toch nog goed afgelopen.Veel plezier nog, en kijk uit.
    Liefs pap en mam.

• 21 September 2011 - 13:45

Dory:

Hoi hoi,

Ik sluit me bij de rest aan en lees jullie verslagen ook met veel plezier. Altijd weer spannend wat jullie nu weer beleefd hebben haha.

Oh ja, Moniek nog bedankt voor je mail, erg lief dat je aan je invalide collega denkt, waar het overigens wel goed mee gaat hoor.

Blijf genieten jullie!!!

• 21 September 2011 - 15:13

Hannie / Jan Bolwerk:

Een beetje rust meer of minder is niet belangrijk op zo'n mooie reis.
    Geniet er met volle teugen van.

gr. Hannie / Jan

• 21 September 2011 - 15:46

Pim:

Heej Kuppe en vd Boogaard!

Mooie foto's en verhalen!
    Veel plezier nog.

En ge wit het he! Da ge........

• 22 September 2011 - 06:47

Linda En Arno En Cas:

hey Amigo's!

Wat hebben jullie daar een leuke en echte moniek en joost tijd hihihi....jullie maken ook altijd van alles mee! Geniet ervan!
    tot gauw!

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon Village

van San Francisco naar Los Angeles

Hallo allemaal,

Het duurt nog wel even, maar wij zijn al volop bezig met de voorbereidingen van onze reis naar west USA.
De route is klaar, maar die zoveel kleine dingetjes die we nog moeten regelen maken de voor pret natuurlijk wel erg leuk!
Er staat ons een mooie reis te wachten.

We vliegen vrijdag 2 September vanaf Düsseldorf naar San Francisco! En van San Francisco gaan op eigen houtje met een huur auto naar de eind bestemming Los Angeles.
Vanaf Los Angeles zullen we dan weer terug vliegen naar Düsseldorf.
Maar zover is het nog lang niet haha!
We willen vanuit Nederland een tentje mee nemen, zodat we in de nationale parken kunnen kamperen. In de grotere steden willen we wel een motel of hotel zoeken!
We boeken niets vooraf zodat we alle vrijheid hebben en dan zien we daar wel wat ons te wachten staat.
Veel moois in ieder geval. We gaan o.a. naar: Death Valley, Grand Canyon, Yosemite NP, Sequoia NP, Yellow stone en natuurlijk nog veel meer kleine en grotere parken!
Las Vegas ligt ook op de route…..

Maar eerst nog zeker 11 weken hard werken en dan kunnen jullie onze belevenissen en avonturen op deze site weer volgen.
Wil je geen reis verslag meer ontvangen? Dan kun je, jezelf op de site makkelijk afmelden!

Voor de mensen die al bijna vakantie krijgen HEEL VEEL PLEZIER en geniet ervan!!!

Veel liefs van Kup en Moos
xxx