September in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu September in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

September in San Francisco

Door: kup en moos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

05 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

September schijnt hier de warmste maand van het jaar in deze geweldige wereld stad te zijn...

Na een goed ontbijt bij Pat's cafe gingen we naar de Golden Gate Bridge, geweldig wat een enorm ding! (wat is hier eigenlijk in America niet enorm?)
Maar goed zoals de brug eigenlijk het hele jaar in de mist hangt, was dat vandaag niet anders. We zijn lopend de brug over gegaan, wat een belevenis. Maar omdat het zo koud was gingen we snel verder naar Pier 39 waar we zee leeuwen gespot hebben. Hier hebben we de rest van de middag lekker rond gewandeld, rond gekeken en genoten van een mooie maar koude dag!

3 September, vandaag hebben we de stad helemaal doorkruist met the cable train en lokale bussen.
Na het ontbijt (pat's cafe) begonnen bij Lombard street, het stijlste en kronkeligste straatje ter wereld!
Je kunt hier wel uren kijken naar het verkeer wat hier zijn best doet om veilig beneden te komen en te kijken  naar welke auto nog mooier is dan de andere. Maar vooral het uitzicht over zee, de stad en Alcatraz is ook prachtig!

Op naar het Golden Gate Park, geweldig wat een mooi natuur park midden in de stad. Je hebt hier mooie planten, aparte bomen en heel veel groen. Ook hier is het Picasso museum, je hebt er Japanse thee tuinen, conservatoriums en een hoop andere kunst en dat soort musea waar wij als cultuur barbaren geen neus voor hebben! Wij gaan liever de natuur in, en hopen dan coyotes tegen te komen maar helaas! Wel zien we tien tallen eekhoorntjes en een uilen koppeltje dus dat vinden wij een mooi begin! Op naar de italiaanse wijk, Little Italy, waar we echt heel lekker gegeten hebben! Maar voor dat we hier aan kwamen, moesten we nog terug met de bus langs de Golden Gate brug.
Wat zien we nu? De mist is weg getrokken! Dus camera paraat en it's kodak time!
Toch nog een plaatje kunnen schieten van de brug in vol ornaat! En dit vanuit het raam van een overvolle lokale bus
Lucky basterds dat we zijn....

De laatste hele dag in San Francisco. Vandaag de route uitgezet naar onze volgende bestemming yosimite park! Vervolgens een bakske koffie gedaan bij de Starbucks. Hier kwam een stoet actievoerders voorbij. Deze protesteerden tegen de Hyat hotel keten, wegens het weigeren van het geven van personeelscontracten! Vandaag is het namelijk labor day. Labor day is de dag van de arbeid en is een nationale feestdag.

Toen we richting de pier liepen spotte Moos een zeeleeuw! Ik zeg da is gewoon een bos zeewier maar al snel kwamen er verschillende omstanders kijken en jawel hoor, het was een zeeleeuw! Vervolgens nog een lekkere ijs gegeten bij ghirardelli chocolates en al wandelend richting pier 33 gegaan om aan boord te gaan van de boot richting Alcatraz!

Alcatraz was amazing, dit is echt een indrukwekkende gevangenis en duidelijk het hoogtepunt van San Francisco! Tekst en uitleg volgt in Nederland met bijbehorende foto's.

Morgen vroeg op naar het vliegveld waar we onze huurauto op gaan halen! Een supersnelle Dodge Charger welteverstaan! Dan de navigatie aan richting yosemity park waar we ons volgende reisverslag posten!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, Kup & Moos

• 06 September 2011 - 06:19

Mientje:

hoi
    jullie hebben toch maar mooi de brug gezien en dat zijn dan tich de mooie plaatjes om die te laten zien.
    moniek en joost ga er maar lekker ven genieten

• 06 September 2011 - 08:01

Liesbeth En Jan:

Hoi Moniek en Joost, alweer aan het genieten van al dat moois. Vooral straks de natuur in lijkt ons geweldig. En al weer zo'n mooie reis van ons vakantielijstje. Maar wij gaan eerst naar Kenia, Tanzania en Zanzibar, dan maar weer zien wat de volgende reis wordt. Kijken uit naar jullie verslagen en foto's. Heel veel groetjes van Jan en Liesbeth

• 06 September 2011 - 17:02

Dory:

Hoi Moniek en Joost,

Klinkt al helemaal geweldig waar jullie geweest zijn en dit is nog maar het begin van al het moois wat jullie nog te wachten staat.
    Heel veel plezier en geniet ervan samen!!!

Groetjes Dory.

• 06 September 2011 - 20:32

Linda En Arno En Cas:

wow wat een leuk verhaal weer! wij zijn zooooo jaloers hihihi... succes en geniet weer verder! maak maar heeeeel veeeel foto's!!!

• 07 September 2011 - 12:35

Hannie En Jan:

Lijkt ons fantastisch om mee te kunnen maken.
    Geniet er met volle teugen van.

gr. Hannie / Jan

• 07 September 2011 - 18:55

Wim Mieke:

hoi moniek en joost.
    jullie genieten van alles wat jullie zien en meemaken en ook van het bakse koffie.
    hoe gaat het met de auto al veel meegereden. nog heel veel plezier.
    gr papa mama

• 07 September 2011 - 23:02

Annie :

Hey vakantiegangers,

Geweldig om jullie reisverslagen te lezen. Zie het allemaal weer voor me, 10 jaar geleden zo ongeveer dezelfde plaatsen bezocht. Bij het zien van de naam Yosimite, heinner ik me weer dat wij aan andere toeristen vertelden dat we naar "Jossimite" wilden gaan.(lekker op z'n Hollands uitgesproken). Niemand snapte ons, totdat we in het park tijdens een introductiefilmpje hoorden hoe de Amerikanen het uitspreken: Joh Simmity. We hebben daar nog vaak om gelachen. Probeer het maar eens op zijn Hollands... Veel plezier samen! Groetjes uit Berlicum.

• 08 September 2011 - 19:44

Koos:

'K volg jullie(op de kaart)
    Hebben jullie de groeten gedaan aan m'n ouwe maat in 't Alcatraz?!!! (geintje)
    Nog veel happy and funny miles over there.Till next time.

• 11 September 2011 - 08:28

Ing Ruud En Kids:

wat een topvacantie hebben jullie weer. we genieten van jullie verhalen. Enjoy and have fun. de vissertjes

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

van San Francisco naar Los Angeles

Hallo allemaal,

Het duurt nog wel even, maar wij zijn al volop bezig met de voorbereidingen van onze reis naar west USA.
De route is klaar, maar die zoveel kleine dingetjes die we nog moeten regelen maken de voor pret natuurlijk wel erg leuk!
Er staat ons een mooie reis te wachten.

We vliegen vrijdag 2 September vanaf Düsseldorf naar San Francisco! En van San Francisco gaan op eigen houtje met een huur auto naar de eind bestemming Los Angeles.
Vanaf Los Angeles zullen we dan weer terug vliegen naar Düsseldorf.
Maar zover is het nog lang niet haha!
We willen vanuit Nederland een tentje mee nemen, zodat we in de nationale parken kunnen kamperen. In de grotere steden willen we wel een motel of hotel zoeken!
We boeken niets vooraf zodat we alle vrijheid hebben en dan zien we daar wel wat ons te wachten staat.
Veel moois in ieder geval. We gaan o.a. naar: Death Valley, Grand Canyon, Yosemite NP, Sequoia NP, Yellow stone en natuurlijk nog veel meer kleine en grotere parken!
Las Vegas ligt ook op de route…..

Maar eerst nog zeker 11 weken hard werken en dan kunnen jullie onze belevenissen en avonturen op deze site weer volgen.
Wil je geen reis verslag meer ontvangen? Dan kun je, jezelf op de site makkelijk afmelden!

Voor de mensen die al bijna vakantie krijgen HEEL VEEL PLEZIER en geniet ervan!!!

Veel liefs van Kup en Moos
xxx