LIFE IS GOOD - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu LIFE IS GOOD - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joost & Moniek Kuppen - WaarBenJij.nu

LIFE IS GOOD

Door: kupenmoos

Blijf op de hoogte en volg Joost & Moniek

20 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na 3 dagen reizen zijn we via Shanghai naar Nieuw Zeeland gevlogen. Een lange zit, maar eigenlijk ging de reis voor ons beide erg snel! Eenmaal aangekomen in Auckland hebben we buiten bij het vliegveld de lokale bus naar de binnenstad gepakt. In Auckland hebben we het lekker rustig aan gedaan. We hebben o.a. de Skytower bezocht op 220 meter hoogte. Overdag een prachtig uitzicht maar savonds terug voor een verlicht Auckland by night! Maandag ochtend is het zover. We pakken de backpack weer in en gaan te voet richting het kantoor van Escape, waar we onze camper kunnen ophalen. Na een korte uitleg en de keuze gemaakt te hebben uit 2 beschilderde campertjes, die klaar staan voor vertrek, is het aan ons. Keep left en de eerste kilometers in NZ hebben we achter ons gelaten. Door het slechte weer wijzigen we al meteen de route. We gaan in plaats van naar Bay of Islands door naar Coromandel.
- we rijden in een oranje beschilderd campertje met een (Hollandse)leeuw.
- we hebben onze eerste nacht geslapen op DOC Port Jackson.
Inmiddels is het dinsdag en weer droog dus we zien de kans voor onze eerste korte wandeling.
In de middag verlaten we het noordelijkste puntje van de Coromandel en we gaan richting Hot Water Beach. Bij Hot Water Beach heb je een punt waar lava ondiep onder het zand stroomt. Als je een hot water prive badje wilt, kun je een gat graven. Als het laagtij is, zorg je dat je kuil vol loopt met water en vervolgens kun je tot het Hoogtij gaat worden genieten van je eigen gegraven prive hot tub met warm tot kokend water.Awesome!
Smiddags gaan we de Cathedral Cove wandelen.
We hebben ook nog de stingraybay en de gemstonebay gelopen met onderweg 2 welverdiende snorkel stops. Het is tenslotte ook vakantie :)
Tegen de avond laten we Hahai achter ons en gaan we op weg naar Hikuai.
- joost heeft zijn eerste pijlstaartrog gezien tijdens het snorkelen
- mooie avond wandeling in Broken Hills. Tijdens deze wandeling een een oude mijngrot gevonden.
- DOC in Broken hills
- Golden hills baterry walk
Goudmijnen - oude spoor rails
- Collins drive walk
3 ondergrondse tunnels - gloeiwormen - whitters (kruising tussen een enorme spin en sprinkhaan)
De laatste wandeling hebben we met Tim en Jannet (een stel uit NZ) gelopen. We troffen elkaar bij het beginpunt en raakte aan de praat. Onder de wandeling vertelde Tim over de omgeving. Hij nam ons mee de grotten in waar we gloeiwormen zagen en bepaalde planten die we konden eten liet hij ons proeven. Ik liet hem zelf eerst proeven ;)
In de middag zijn we doorgereden naar Rotorua waar we nu bij Base een campground hebben.

Morgen gaan we een bijzonder uitstapje maken en overmorgen hebben we actie! Benieuwd? Blijf ons volgen :)

See you later mate!

• 20 November 2014 - 08:02

Corine:

Coool! Ben benieuwd naar de eerste foto's. Enjoy!!

• 20 November 2014 - 10:27

Jan:

Jullie laten me opnieuw genieten van dit mooie land .

• 20 November 2014 - 11:50

Sebastian:

Nou 'n goeie start zo te zien :) Veel plezier and keep us posted!!

• 20 November 2014 - 13:23

Cora Van Tienen:

geniet van de heerlijke geuren op Rotorua!

• 20 November 2014 - 14:12

Gerda Versteeg:

Joost en Moniek geniet van al dit moois.

• 20 November 2014 - 14:41

Silvia :

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en in ieder geval nog elven na het proeven van de plantjes!!
    Ga lekker genieten maar daar zijn jullie al mee begonnen!

• 20 November 2014 - 15:32

Myrthe:

Fotooooo's! Jullie maken me nieuwsgierig! Klinkt goed! Geniet ervan samen!!

• 20 November 2014 - 15:43

Judith:

Heej vakantiegangers, wat leuk om jullie eerste verslag te lezen. Geniet van jullie welverdiende vakantie. Wij genieten van jullie avonturen. Nog heel veel plezier samen. Groetjes

• 20 November 2014 - 16:16

Harrie En Helga:

Hey hey.
    Wat geweldig omdit allemaal te lezen.
    We blijven zo mooi op de hoogte van jullie avonturen. Super.
    Geniet ervan!!

• 20 November 2014 - 16:41

Annie Nol.:

Witte broodsweken in Nieuw Zeeland is ook niet voor iedereen weggelegd. Super.
    Geniet er van en wij volgen jullie.

• 20 November 2014 - 18:44

Dorethe En Peter:

He moniek en Joost, geweldig dat jullie het naar de zin hebben. Mooie foto s ook.geniet ervan nu jullie er zijn . Jullie hebben er helemaal naar toe geleefd.XX pap en mam

• 20 November 2014 - 21:53

Elfi:

Haha, die Joost. Safety for all! Heel slim om hem eerst te laten eten van die planten. You never know! Jongens geniet er van, doe ik dat hier van jullie leuke verhalen.

• 20 November 2014 - 22:13

Til Kenkhuis - Van Den Boogaard :

Hoi Moniek en Joost / "Globetrotters" !

Het is hartstikke leuk om jullie op deze vakantiereis zó te kunnen volgen.
    Geniet maar met volle teugen van de warmte van het aankomende zomerseizoen. Regen en wind natuurlijk gauw vergeten.
    Amerika zit nu al zwaar in de sneeuw en bij ons gaan de nachttemperaturen richting "below Zero". Bah.

Groetjes,
    Til en Gerhard

• 21 November 2014 - 19:48

Koos Van Dongen:

Hoi ECHTPAAR!! Fijn dat jullie samen genieten van jullie verre vakantie.hoop dat het weer ook meewerkt! Ik ruik rotorua nog als ik het woord zie staan!! (Geintje) Nog heel veel fijne dagen. Blijf jullie volgen. Koos.